KPN draait jongerenmerk Hi de nek om

KPN draait jongerenmerk Hi de nek om

Hi gaat per 1 mei verder onder de naam KPN

Vorig artikel Volgend artikel

Toegegeven, de titel boven dit artikel klinkt een stuk spectaculairder dan het nieuws daadwerkelijk is, maar het is wel het eerste waar ik aan dacht. Hi was de afgelopen jaren het jongerenmerk van KPN met op die doelgroep afgestemde abonnementsvormen, tarieven en hippe reclame campagnes. Dat merk wordt wel degelijk de nek om gedraaid. Volgens KPN zijn de wensen van de klanten van de twee merken nu zo dicht naar elkaar gegroeid dat het niet meer nodig is om Hi als apart merk in stand te houden.

Mmmh, zijn KPN klanten dan hipper geworden, of Hi klanten juist minder hip? Nee, volgens KPN gaat het om de wensen op het gebied van de dienstverlening. Hi klanten vragen nu hetzelfde als KPN klanten; goed bereik, onbezorgd gebruik van data intensieve diensten en flexibele bundels. Ofwel, het klantprofiel van Hi en KPN klanten is nagenoeg hetzelfde geworden.

Uhhm... volgens mij willen jongeren toch vooral ook niet te veel betalen. KPN staat al jaren bekend, en zo profileert de provider zich ook, als de iets duurdere aanbieder. De klant betaalt voor betere kwaliteit en service. Hi was ooit de prijsvechter voor de jongere klant. Laat dat nou precies zijn waar Hi zich de afgelopen jaren juist niet onderscheiden heeft ten opzichte van concurrent prijsvechters. Tja, en dan was het een kwestie van tijd voordat het klantprofiel van Hi en KPN abonnees naar elkaar toe groeiden, toch?

Maar goed, voor de bestaande Hi klanten betekent de verandering van de naam, die per 1 mei in gaat, vooralsnog niets. Alle lopende abonnementen en voorwaarden blijven ongewijzigd. Ze gaan ook niet meer betalen en krijgen een 'upgrade welkomstcadeau'. Wat dat is wordt nu nog niet gezegd, maar alle Hi klanten krijgen de komende dagen persoonlijk bericht (per SMS).

ByeByeHi

Uit het persbericht:

Met de komst van 4G zijn de specifieke wensen van Hi-klanten en de mobiele klanten van het KPN-merk verder naar elkaar toe gegroeid: altijd en overal verbonden willen zijn, en onderweg onbezorgd gebruik kunnen maken van streaming en andere data intensieve diensten. Ook in het aanbod groeien de merken Hi en KPN naar elkaar toe met grotere databundels en mogelijkheden om vaste en mobiele diensten met voordeel te combineren. Daarnaast past de rebranding binnen de strategie van KPN om de organisatie, processen en producten te vereenvoudigen, een ontwikkeling die bij klanten tot grotere tevredenheid leidt.

Alle Hi klanten houden hetzelfde telefoonnummer en gaan niets extra betalen bij KPN. Ook de einddatum van het contract en de bundels blijven hetzelfde. Om Hi klanten welkom te heten, geeft KPN alle Hi klanten een upgrade cadeau die past bij hun huidige abonnement of prepaid aansluiting. Klanten krijgen hierover persoonlijk bericht. Hi abonnementen en prepaid aansluitingen worden tussen 23 april en 1 juli overgezet naar het KPN merk. Alle klanten kunnen meer info vinden op hi.nl/hiwordtkpn en worden vandaag met een persoonlijk bericht geïnformeerd.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies