HTC start een pilot met advertenties in BlinkFeed

HTC start een pilot met advertenties in BlinkFeed

Nieuwe bron van inkomsten voor de noodlijdende fabrikant?

Vorig artikel Volgend artikel

Ik heb geen zicht op hoeveel eigenaren van HTC smartphones ook daadwerkelijk de BlinkFeed gebruiken. Zelf kom ik er vooral, en eigenlijk alleen, wanneer ik weer eens een keertje teveel naar links scroll ;) Maar mijn gedrag zegt natuurlijk niets over het wereldwijde gebruik.

Hoe dan ook, HTC heeft middels een blogposting laten weten dat de fabrikant in een aantal landen, waaronder de VS en Duitsland, gestart is met het testen van reclame in de BlinkFeed. Vooralsnog niet in Nederland dus. Een nieuwe manier om geld te verdienen voor de noodlijdende smartphone maker?

Volgens de Taiwanese fabrikant worden alleen lokale en relevante reclames getoond. In het voorbeeld hieronder zie je een voorbeeld daarvan. De promotie voor de HTC Re camera is bijna opvallend, als posting, verwerkt in de BlinkFeed. Vooralsnog hoef je dus geen pop-up ads of banners te verwachten. De vraag is natuurlijk of HTC, onder druk van eventuele specifieke, betaalde, wensen van adverteerders, dat kan volhouden.

Verder meldt de fabrikant ook dat men een commerciele samenwerking is aangegaan met AdNetworks. Die verzorgen onder andere de campagnes voor Twitter, Yahoo en Appia. Letwel, er is natuurlijk niets mis met geld verdienen en al helemaal niet via display advertising. Mocht een BlinkFeed gebruiker de reclame's niet op prijs stellen, dan kunnen ze die straks via een opt-out systeem uitzetten.

BlinkFeed-Reclame-a
Zo gaat de 'onopvallende' BlinkFeed reclame er voornamelijk uit zien.

Vooralsnog betreft het een pilot om te kunnen bepalen of de advertenties werken (response) en hoe de gebruikers reageren. HTC kan nog niet zeggen of deze vorm van reclame in BlinkFeed in meerdere landen uitgerold gaat worden. Dat zal natuurlijk afhangen van de evaluatie na de pilot periode.

Bron (HTC)

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies