Het succes van Apple (Infographic)

Het succes van Apple (Infographic)

Alles wat het merk doet veranderd in goud

Vorig artikel Volgend artikel

Apple heeft zich de afgelopen 30 jaar op drie belangrijke markten gestort; de Personal Computer in de jaren 80, MP3 spelers in de nineties en de smartphone / tablet markt vanaf 2007. Die beslissingen, en de bijbehorende producten, hebben de fabrikant bepaald geen windeieren gelegd. Daarnaast kregen ze het telkens ook voor elkaar om de concurrentie, en de marktleiders van dat moment, flink aan het zweten te maken. Soms met desastreuze gevolgen. Denk maar aan wat er met Nokia gebeurd is nadat Apple met de iPhone de touchscreen smartphone en app hype ontketende. In alle gevallen veranderde de markt drastisch nadat Apple 'haar ding' ging doen. Marktleiders zagen hun leidende posities als sneeuw voor de zon verdwijnen en Apple werd in de tussentijd stinkend rijk. Natuurlijk, ze waren niet altijd de eerste die ergens mee op de proppen kwamen, maar wel het merk dat de markt wist op te schudden en een verandering te weeg bracht.

Onderstaande infographic geeft een beeld van Apple's successen in de drie voornoemde markten. 

Apple-Succes-Infographic
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies