Een op de tien Galaxy Note 7 eigenaren vraagt zijn geld terug

Een op de tien Galaxy Note 7 eigenaren vraagt zijn geld terug

Dat blijkt uit de eerste 'omruil' cijfers uit Singapore

Vorig artikel Volgend artikel

Samsung heeft voor het eerst informatie vrijgegeven over de omruil actie van de Galaxy Note 7. De fabrikant startte ruim drie weken geleden met het terugroepen van de phablet vanwege problemen met de accu. Er waren exemplaren in omloop die konden exploderen en dat was inmiddels bij tientallen toestellen ook daadwerkelijk gebeurd. Enfin, iedereen weet dit intussen wel, toch?

Inmiddels is het leeuwendeel van alle toestellen die teruggeroepen werden ingeleverd bij Samsung in de diverse landen, maar kijkend naar de percentages zijn er ook nog veel eigenaren die de gok nemen en het toestel vooralsnog blijven gebruiken. In de VS is nog maar iets meer 60% ingeleverd en in Singapore meer dan 80%.

Belangrijk is natuurlijk ook om te weten wat de Galaxy Note 7 eigenaren doen als ze het toestel teruggebracht hebben. Volgens de Koreaanse fabrikant kiest 90% van de Galaxy Note 7 eigenaren ervoor om een nieuw exemplaar te nemen. Een op de tien wil liever zijn geld terug om zelf een ander vervangend toestel te kopen. Wellicht de iPhone 7 Plus ;)

Toch zegt Samsung in het persbericht blij en vereerd te zijn met het feit dat zo'n 90% van alle Galaxy Note 7 gebruikers er toch voor kiest om weer een Note 7 te nemen. Tsja, dat waren over het algemeen ook de early adopters en doorgaans dus ook zeer loyale klanten.

Het zal mij benieuwen hoe de verkoopcijfers van de phablet zullen zijn wanneer hij over enkele weken overal in de winkels ligt. We zullen natuurlijk nooit weten hoe die geweest zouden zijn als het accuprobleem zich niet voorgedaan had, maar ik denk toch echt wel dat er genoeg potentiële kopers zullen zijn die zich inmiddels bedacht hebben. Dat zouden er zomaar ook eens (veel) meer dan 10% kunnen zijn. Het blijft echter koffiedik kijken en het is afwachten op de eerstvolgende kwartaalcijfers van Samsung Mobile en hopen dat de verkoopaantallen van de Note 7 daarin vermeld worden, of uit af te leiden zijn.

Note7-Boem
The phone that goes... BOEM! blijft volgens Samsung ook na het oplossen van dat probleem populair

Uit het persbericht:

Since initiating the global replacement program, initial Galaxy Note7 customer response has been strong.

- Around 90 percent of Galaxy Note7 users have been choosing a new Galaxy Note7 since products became widely available.

- More than 60 percent of all recalled Galaxy Note7 phones sold in the U.S. and Korea have been exchanged through the program.

- In Singapore, more than 80 percent of customers have participated in the exchange program, which started on September 17.

“We are humbled by our customers’ loyalty to the Galaxy Note7 device,” said Koh. “This is why we want them to take advantage of their local replacement program so that they can continue to feel confident and excited every time they reach for their Galaxy Note7 device.”

Via (Samsung)

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies