Schiphol aan de BlackBerry

Vorig artikel Volgend artikel

Met het doel om het personeel nog effectiever te laten werken heeft Schiphol Groep hen voorzien van een BlackBerry 8310.

Alle 1.300 huidige Schiphol medewerkers hebben nu tijd- en plaatsonafhankelijk toegang tot Teletekst en Content Mobilizer, de applicatie die real-time informatie uit CRM- en HRM-systemen van Schiphol ontsluit.

“Samen met e-office, KPN en Research In Motion werkten wij een business case uit om een brede invoering van de BlackBerry-smartphone te rechtvaardigen. Uiteindelijk kwamen we erop uit dat de case sluitend is als iedere medewerker met BlackBerry per dag zes minuten 'downtime' effectiever besteedt. Dit is eenvoudig te realiseren. De ervaring leert dat men doorgaans per dag gemakkelijk een half uur of meer extra werk verricht door mail te beantwoorden met de BlackBerry”, aldus Wilfried Rutjes, problem manager van de IT-afdeling van Schiphol Group en verantwoordelijk voor de BlackBerry omgeving.

Naast de levering activeerde e-office de handhelds, voorzag deze van bedrijfsspecifieke toepassingen en verzorgde BlackBerry-eindgebruikerstrainingen.

Redactie MobileCowboys

De redactie van Mobilecowboys. Wil je iets melden of vragen neem dan contact op via: redactie@mobilecowboys.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies