Mobiele verkoophulp voor chips

Vorig artikel Volgend artikel

De Deense chips en snacks fabrikant KIM's is samen met Microsoft een pilot project opgestart waarbij de sales medewerkers die onderweg zijn via hun Smartphone toegang krijgen tot de gegevens uit backoffice systemen.

Hierdoor wordt het voor hen mogelijk om direct en overal te beschikken over gegevens als actuele voorraad en de bestel-historie van een klant waar ze naar op weg zijn. Bovendien hebben de verkopers straks nog maar 1 device nodig op een order na ondertekening te verwerken: Een PDA waarmee ze behalve toegang tot hun backoffice ook kunnen bellen, agenda en contacten beheren en MS Office kunnen draaien.

Tot nu toe had de gemiddelde salesmanager een Laptop, GSM, PDA en zelfs nog een pieper nodig om van gesprek tot ingevoerde order te komen. KIM's hoopt natuurlijk dat het systeem ook zal gaan bijdragen aan een verbetering in het resultaat van de chipsfabriek.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies