Mobile Advertising heeft nauwelijks last van Recessie

Vorig artikel Volgend artikel

Door de economische teruggang zijn er zijn er flinke budgetcuts in de advertentiemarkt op komst, mobile advertising zal hier echter weinig last van ondervinden. Volgens het onlangs verschenen rapport  van adviesbureau PricewaterhouseCoopers (PwC)  duurt het slechts twee jaar voordat bedrijven mobiel adverteren volwaardig meenemen in hun marketingmix. Het bedrag dat adverteerders besteden aan mobiel internet neemt de komende vier jaar in Nederland met gemiddeld 38,9% per jaar toe naar 145 miljoen euro in 2012.

PwC
Volgens Erik Klein Nagelvoort(PwC), leent mobiel adverteren zich zeer goed voor een effectief doelgroepbereik. Volgens het rapport heeft mobiel adverteren een veel hogere conversieratio dan reguliere internetcampagnes. Erik Klein Nagelvoort: "Het vereist enige durf om in deze economisch moeilijke tijden voor een innovatieve manier van adverteren te kiezen. Maar naast het voordeel van hoge conversieratio's past mobiel adverteren ook bij bedrijven die voorop willen lopen in merkinnovatie." Hij doelt daarmee op de uitstraling die deze innovatieve manier van adverteren heeft op consumenten en bijvoorbeeld bij het werven van personeel. 

ABI Research
Tal van gerenommeerde onderzoeksbureaus
wereldwijd doen algemene voorspellingen over de groeicijfers
van de markt van mobile advertising.
Zo stelt ABI Research dat er in 2011 zo’n 13 miljard euro
uitgegeven wordt aan mobile advertising. Volgens het bedrijf
zal mobile search en video de bulk van de inkomsten
genereren. Alleen video zal al ruim 6 miljard euro voor haar
rekening nemen.

Juniper Research
Onderzoekbureau Juniper Research verwacht op haar beurt
dat er in 2008 wereldwijd bijna 900 miljoen euro aan mobile
advertising zal worden uitgegeven. In 2013 zal dat volgens
het onderzoekbureau 5,2 miljard euro zijn. Op basis van deze
cijfers groeit de markt jaarlijks met 42 procent.

Strategy Analytics
Onderzoekbureau Strategy Analytics voorspelt dat mobile advertising een kwart van de
totale advertentiemarkt op internet zal bedragen. Waar de
wereldwijde markt van mobile advertising in 2008 nog
slechts 950 miljoen euro bedraagt, zal er in 2011 bijna
10 miljard euro gemoeid zijn.

Kobalt
In het rapport komt ook mediabureau Kobalt aan woord:
“Er is niets zo dicht bij je als de mobiele telefoon. Mobiele advertenties kunnen al snel
worden gepercipieerd als spam. Blyk doet het bijvoorbeeld
heel goed: in ruil voor beltegoed of sms’jes ontvang je
advertenties. Zo maak je mobiele reclame relevant en beloon
je de ontvanger. Ik heb veel cases uit het Verenigd Koninkrijk
gezien waaruit blijkt dat dit concept heel goed wordt
ontvangen.”, aldus Lot Keizer (Director Kobalt Interactive)

Nederland

Arthur D. Little verwacht dat de markt van mobile advertising van 2007.Waar in de totale Nederlandse markt van mobile advertising in 2003 nog 2 miljoen euro omging, daar lag dit bedrag in 2007 al op 28 miljoen euro. Wij voorspellen dat de Nederlandse markt van mobile advertising in 2012 zo’n 145 miljoen euro zal bedragen,

Het gehele rapport is hierinternet%20access te lezen

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies