BlackBerry Bold en Curve vanaf maandag weer bij T-Mobile

Vorig artikel Volgend artikel

Afgelopen dinsdag meldden wij, na tips van lezers en een eigen onderzoek bij de lokale T-Mobile Shop als eerste dat de provider besloten had om per direct de BlackBerry Curve en Bold uit de handel te halen. De reden had te maken met het feit dat klanten met een flat fee data abonnement toch kosten voor dataverkeer in rekening gebracht kregen.

Inmiddels heeft T-Mobile mij gemeld dat de problemen opgelost zijn en als gevolg daarvan zullen de toestellen vanaf maandag weer in de schappen en online shops verkrijgbaar zijn.

Het probleem heeft 'm gezeten in het feit dat de BlackBerry toestellen van T-Mobile met de verkeerde internet instellingen uitgerust werden waardoor ze via een Access Point communiceerde dat geen onderdeel uitmaakte van het flat-fee datanetwerk.

Henny van der Heiden, woordvoerder van T-Mobile: "Het issue met de servicebooks naar BlackBerry toestellen is opgelost. Dit betekent dat klanten via de servicebooks weer de juiste instellingen toegestuurd krijgen. Hierdoor gaat internetverkeer over het juiste apn, en valt dit onder de flatfee van een Instant Email of Solution abonnement. Deze oplossing is van toepassing op zowel huidige klanten als nieuwe activaties. Zoals je weet is de verkoop midden deze week stopgezet uit voorzorg. As maandag zal de verkoop hervat worden. We zijn nog aan het uitzoeken of er een beperkt aantal klanten nadeel hebben ondervonden, mocht dit zo zijn dan zal direct compensatie plaatsvinden. De verwachting is dat dit over zeer kleine bedragen gaat."

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies