T-Mobile haalt BlackBerry Curve en Bold uit de winkels

Wo 28 januari 2009 13:36, Ron Smeets, 16352

T-Mobile haalt BlackBerry Curve en Bold uit de winkels

De afgelopen uren bereikten ons diverse berichten dat T-Mobile met onmiddellijke ingang de verkoop van de twee nieuwste BlackBerry’s in haar assortiment, de Bold en de Curve, gestaakt heeft. Sinds gisteren namiddag is het winkelpersoneel geïnstrueerd dat de toestellen niet meer verkocht mogen worden. Sinds gisteravond zijn beide toestellen ook niet meer verkrijgbaar in de online Shop van T-Mobile.

Volgens een Shop medewerker zou deze actie het gevolg zijn van diverse ‘technische mankementen’ die klanten ondervinden met deze toestellen. T-Mobile zou zich op dit moment nog beraden of men de reeds verkochte en geleverde toestellen ook zal terugroepen en/of omruilen.

Navraag in een lokale T-Mobile Shop bevestigde dat de provider inderdaad besloten heeft om zowel de Curve als de Bold (tijdelijk) niet meer te verkopen. De reden is het feit dat klanten meer dataverkeer in rekening gebracht krijgen dan ze gebruikt hebben. Het zou gaan om een technisch mankement in de combinatie tussen de BlackBerry’s en het T-Mobile netwerk. Klanten die inmiddels al teveel dataverkeer in rekening gebracht hebben gekregen zullen een vergoeding hiervoor ontvangen.

Ik heb zowel BlackBerry als T-Mobile vanochtend meteen om een reactie gevraagd maar beiden geven vooralsnog geen krimp. ‘Ons is niets bekend’ en ‘We zoeken het uit’ zijn de enige twee antwoorden die we tot nu toe kregen. Men is nog druk doende e.e.a. uit te zoeken.  Op zich vreemd want hoewel het natuurlijk triest is voor zowel klant als provider is het wel bewonderenswaardig dat T-Mobile direct handelt door de toestellen uit de handel te halen om het probleem te gaan lossen

De vraag is nu natuurlijk of de problemen zich beperken tot de T-Mobile versies van de Bold en de Curve of dat er ook al KPN klanten zijn die hiermee te kampen hebben. Laat het ons weten!

Update (16u00): Zojuist een oficiele reactie van T-Mobile ontvangen: "We kunnen bevestigen dat de verkoop van deze BlackBerry toestellen per direct stop is gezet. De Curve: er is een probleem met het correct in rekening brengen van data bij klanten die een BlackBerry flatfee abonnement hebben. De Bold: problemen kan nog niet worden bevestigen, maar uit voorzorg hebben we de verkoop gestaakt.  Klanten (met flatfee) die teveel in rekening gebracht zijn, worden netjes terugbetaald", aldus Priscilla Tomasoa van T-Mobile.

 

Reacties (10)

 

    • AlmostBold
    • Wo 28 jan 2009, 14:09

    na even weg te zijn geweest is de bb 8110 weer terug op de website deze was vanochtend ook even verdwenen.

    raar dat dit nu pas naar buiten komt misschien toch maar een g1 aanschaffen ipv de bold



    • Ron Smeets [website]
    • Wo 28 jan 2009, 14:17

    @Almostbold,

    De 8110 Pearl is naar mijn weten gewoon nog te koop. De 'storing' heeft echt te maken met de nieuwere BlackBerry's in combinatie met het T-Mobile netwerk of de T-Mobile customized software op de toestellen.

    De Curve is er natuurlijk nog niet zolang. De Bold wel. Ik vermoed dat het met de Bold ook al gebeurde maar da men is gaan handelen toen dezelfde klachten ook van Curve gebruikers boven kwamen drijven.

    Wellicht dat een officiele reactie van T-Mobile daar meer duidelijkheid in kan scheppen.


    • Ron Smeets [website]
    • Wo 28 jan 2009, 16:35

    @All
    Zojuist de officiele reactie van T-Mobile toegevoegd!


    • Sjon
    • Wo 28 jan 2009, 18:54

    Sinds vanaochtend geen toegang meer tot internet icm een Blackberry Bold. Waarom weten ze hier bij Klantenservice niets vanaf??? Zeer slechte zaak en niet loyaal aan hun klanten. Ik wil een oplossing anders is het uitporteren naar een andere provider, brief ligt al klaar!


    • richard
    • Wo 28 jan 2009, 19:14

    wou net een curve gaan vernieuwen maar dit is wel jammer.


    • Thijs
    • Do 29 jan 2009, 13:58

    Weer een reden om voor kpn te kiezen.
    Die hebben teminste nooit gezeik met hun netwerk.


    • Daan
    • Do 29 jan 2009, 14:40

    http://www.engadgetmobile.com/2009/01/28/t-mobile-pulls-blackberry-bold-an...


    • Kevin [website]
    • Za 31 jan 2009, 12:11

    Ik heb een Hi abonnement met de Blackberry Bold ik heb hier geen problemen met extra kosten.. Dus bij deze neem gewoon een blackberry bij Hi(Almere)..


    • Sillyonline
    • Wo 11 mrt 2009, 21:30

    Dit kan kloppen omdat sommige applicaties gebruik maken van WAP. Alles wat met WAP temaken heeft op de Bold & Curve uitzetten!!!!


    • Yolanda Basseluer
    • Vr 1 mei 2009, 19:49

    Ik heb ongeveer vier weken geleden een Blackberry Curve gekocht en ondervond meteen problemen. Hij blijft hangen en mijn bluetooth doet het niet en sinds gister bij het invoeren van me wachtwoord gaf hij fout meldingen terwijl mijn wachtwoord goed was. Na verschillende pogingen kreeg ik een melding van Reload Device. Telefoon kan niet meer uitgeschakeld worden. Heeft iemand de zelfde problemen?

Reageren