T-Mobile haalt BlackBerry Curve en Bold uit de winkels

Vorig artikel Volgend artikel

De afgelopen uren bereikten ons diverse berichten dat T-Mobile met onmiddellijke ingang de verkoop van de twee nieuwste BlackBerry’s in haar assortiment, de Bold en de Curve, gestaakt heeft. Sinds gisteren namiddag is het winkelpersoneel geïnstrueerd dat de toestellen niet meer verkocht mogen worden. Sinds gisteravond zijn beide toestellen ook niet meer verkrijgbaar in de online Shop van T-Mobile.

Volgens een Shop medewerker zou deze actie het gevolg zijn van diverse ‘technische mankementen’ die klanten ondervinden met deze toestellen. T-Mobile zou zich op dit moment nog beraden of men de reeds verkochte en geleverde toestellen ook zal terugroepen en/of omruilen.

Navraag in een lokale T-Mobile Shop bevestigde dat de provider inderdaad besloten heeft om zowel de Curve als de Bold (tijdelijk) niet meer te verkopen. De reden is het feit dat klanten meer dataverkeer in rekening gebracht krijgen dan ze gebruikt hebben. Het zou gaan om een technisch mankement in de combinatie tussen de BlackBerry’s en het T-Mobile netwerk. Klanten die inmiddels al teveel dataverkeer in rekening gebracht hebben gekregen zullen een vergoeding hiervoor ontvangen.

Ik heb zowel BlackBerry als T-Mobile vanochtend meteen om een reactie gevraagd maar beiden geven vooralsnog geen krimp. ‘Ons is niets bekend’ en ‘We zoeken het uit’ zijn de enige twee antwoorden die we tot nu toe kregen. Men is nog druk doende e.e.a. uit te zoeken.  Op zich vreemd want hoewel het natuurlijk triest is voor zowel klant als provider is het wel bewonderenswaardig dat T-Mobile direct handelt door de toestellen uit de handel te halen om het probleem te gaan lossen

De vraag is nu natuurlijk of de problemen zich beperken tot de T-Mobile versies van de Bold en de Curve of dat er ook al KPN klanten zijn die hiermee te kampen hebben. Laat het ons weten!

Update (16u00): Zojuist een oficiele reactie van T-Mobile ontvangen: "We kunnen bevestigen dat de verkoop van deze BlackBerry toestellen per direct stop is gezet. De Curve: er is een probleem met het correct in rekening brengen van data bij klanten die een BlackBerry flatfee abonnement hebben. De Bold: problemen kan nog niet worden bevestigen, maar uit voorzorg hebben we de verkoop gestaakt.  Klanten (met flatfee) die teveel in rekening gebracht zijn, worden netjes terugbetaald", aldus Priscilla Tomasoa van T-Mobile.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....