Warme douche voor Apple's service

Vorig artikel Volgend artikel

Hehe, ik ben weer online na twee dagen zweten. Nee, niet omdat ik in de sauna gezeten heb of zo, maar vanwege het feit dat maandagmiddag, zo rond een uur of vijf, mijn gloednieuwe MacBook Pro het begaf.

Ruim een week geleden besloot ik mijn 'oude' PowerBook G4 na ruim drie en een half jaar trouwe dienst in te ruilen bij AM Bridge, de lokale Apple Shop hier in Limburg. Het machientje had ruim 10.000 uren dienst gedaan en de nodige (pers)reisjes meegemaakt. Op zich deed hij het nog prima maar hij was met Leopard wel wat traag en ik wilde eventuele 'slijtage problemen' voor zijn.

Helaas kwam ik na precies één week voor een bijzonder onplezierige verassing te staan. De nagelnieuwe MacBook Pro crashte en wilde daarna niet meer opstarten. Ik heb die avond van alles geprobeerd (opstarten van CD, in Safe Modus, RAM verwisselen, Hardware test etc.) maar niets hielp.

Dinsdag ochtend dus maar direct terug naar de Apple Reseller, AM Brigde, waar ik 'm zeven dagen eerder gekocht had. Na een kort onderzoek oordeelde de expert dat er iets mis was het het moederbord. Was dat effe balen want die hadden ze natuurlijk niet op voorraad en morgen (vandaag, red) was het al 24 December waardoor de kans klein leek dat ik voor de feestdagen weer over mijn MacBook zou kunnen beschikken.

AM Bridge besloot toch een poging te wagen en bestelde dinsdag een nieuw moederbord dat vandaag (de 24e dus) binnen zou komen. Met een beetje geluk zou ik dus toch nog voor de Kerst geholpen zijn. Echter, vanochtend bleek dat de service afdeling van Apple, in aanloop naar de feestdagen, schijnbaar toch al op halve kracht of zo werkte want het moederbord was niet gearriveerd. Wederom balen natuurlijk, maar helaas niets aan te doen. Of toch?

Ik besloot AM Bridge te vragen voor een tijdelijk vervangend systeem. Het hoefde natuurlijk geen 17 inch MacBook te zijn. Zelfs met een iMac zou al tevreden zijn. Als ik maar online en werken kon. De oplossing die AM Bridge voorstelde was echter nog beter dan ik vooraf durfde te hopen. Ik kreeg namelijk een gloednieuwe 17 inch MacBook Pro mee, dezelfde uitvoering als ik een week geleden gekocht had. Ow ja, en ik hoef die ook niet meer terug om te ruilen als de andere machine gerepareerd is. Kijk, dat noem ik nu klantvriendelijke service.

Inmiddels heb ik, zoals jullie uit deze posting kunnen afleiden, thuis mijn laatste Time Machine Backup van maandag middag terug gezet (uurtje werk) en ben ik weer 100% inzetbaar ;-) Nog ruim vóór de Kerst. . .

Een perfect voorbeeld van klantvriendelijke service. Super gedaan AM Bridge!

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies