3d Mobile Advertising van Ford

Vorig artikel Volgend artikel

De Automotive is altijd al een branche die voorop loopt op gebied van Mobile Advertising & Marketing. Internationaal hebben de meeste merken reeds mobiele campagnes gedaan, maar ook in Nederland, zoals Peugeot, Volvo, Ford, Mercedes(Mobile Internet Advertising) en Toyota, Saab en Opel (SMS toepassing voor bestellen van een brochure of het maken van een afspraak).

Ondanks dat Ford het in de VS momenteel niet echt lekker doet, komen ze hier in Europa als eerste met een 3d interactieve mobile campagne voor de nieuwe Ford Ka.

De campagne is gericht op stickers, die doen denken aan QR codes. Wanneer je met de camera van je telefoon (moet wel het juiste type zijn) richt op zo'n sticker, dan zal je een mobiele url zien, die je kunt downloaden. Ford wil deze stickers uitdelen aan de juiste doelgroep in oa clubs en bars.

Op de mobiele site www.fordka.mobi kun je fotos en videos vinden van het nieuwe model, maar ook het 3d programma kan worden gedownload.

Volgens het reclamebureau Wunderman doet de toepassing het op circa 21 telefoons van Nokia en Windows Mobile. In eerste instantie zal de campagne alleen in Europa worden gelanceerd. Officiële launch is in januari 2009.

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies