Sony Ericsson X1 Xperia vanaf week 43 in Nederland

Wo 17 september 2008 23:05, Ron Smeets, 3955

Sony Ericsson X1 Xperia vanaf week 43 in Nederland

Tijdens de Kerstshow van The PhoneHouse in Amsterdam Sony Ericsson natuurlijk ook van de partij. De Zweeds-Japanse fabrikant toonde er onder andere de twee topmodellen die het de komende weken voor Sony Ericsson moeten gaan maken, de C905 en de X1 Xperia (foto's hieronder).

Ook leuk was het feit dat het aanwezige exemplaar van de X1 Xperia nagenoeg 'winkel klaar' bleek te zijn, dus met werkend besturingssysteem en Panel UI. Goed om te horen was ook de mededeling dat de X1 vanaf week 43 in Nederland te koop zal zijn (eind oktober dus).

Maar verreweg de meest opvallende verbeterde feature vond ik toch wel de werking van het qwerty toetsenbord. Bij de eerdere (test)modellen, die ik onder andere in Barcelona en tijdens de lancering van de C905 hier in de HMH in mijn handen gehad heb viel het qwerty toetsenbord namelijk op vanwege het feit dat je totaal geen feedback voelde op het moment dat een toets ingedrukt werd.

In de uiteindelijke winkel versie van het toestel heeft Sony Ericsson dit probleem duidelijk opgelost en dat is in mijn ogen een zeer welkome verbetering. Typen op de X1 wordt daardoor namelijk vele malen gebruiksvriendelijker en het toestel daardoor dus ook ineens een stuk interessanter, als je het mij vraagt.

1221685964SE-X1-Keyboard-b
1221686003SE-X1-C905-Back
1221686106SE-X1-C905-Front-Open
1221686106SE-X1-C905-Front-Open
1221686106SE-X1-C905-Front-Open


Gerelateerde links:
Sony Ericsson X1 Xperia webcast
Sony Ericsson X1 XPERIA vanaf 30 September te koop
Gefilmd met de Sony Ericsson C905
Sony Ericsson C905 maakt een goede eerste indruk

Reacties (13)

 

    • Nathan [website]
    • Do 18 sep 2008, 00:10

    Week 43 is eind oktober, maar toch relax :)... al meer bekend over de prijs van het toestel??


    • Ron Smeets [website]
    • Do 18 sep 2008, 00:27

    @Nathan
    Uhhm, dat bedoelde ik natuurlijk ook. Heb het hersteld. Thnx.

    Prijs zal waarschijnlijk, zonder abo, rond de 700 euro liggen, maar dat is nog niet bevestigd


    • Nathan [website]
    • Do 18 sep 2008, 13:03

    Vind 700 euro wel heeeel veel btw! Dan moet hij ook echt heeeeel goed zijn, snel zijn en soepel te bedienen... ik bedoel ook je smsje moet je met een telefoon gewoon snel kunnen tikken en versturen.

    Ik vind de camera magertjes... je zou verwachten dat er minimaal een 5.0 op zou zitten...

    Toch nog steeds erg nieuwsgierig!!!


    • a
    • Do 18 sep 2008, 14:11

    ja, een beetje duur. Net zo duur als de N96


    • H
    • Vr 19 sep 2008, 15:22

    Misch wel net zo duur als de n96 maar deze phone kan ook wel wat meer.. en heeft snellere cpu/meer ram, windows mobile, touchscreen met hoge resolutie etc etc


    • julien
    • Wo 8 okt 2008, 18:22

    die prijs ligt geloof idd rond de 700 euro,maar wat een toestel, ik wacht er nu al een tijd voor. ik wilde eerst de iphone,maar deze is zo vet!! ik moet en zal hem hebben. en die cam, sinds 2 mp van sony zie ik tussen de 2mp 5 mp geen verschil hoor....


    • Jory
    • Vr 10 okt 2008, 22:38

    Heb hem gister een in m'n handen gehad, heeft een zeer vette interface en ligt super in je handen. Echt vet


    • Pe
    • Za 18 okt 2008, 19:59

    Hoe kunnen mensen de X1 al in hun handen hebben gehad.... Of liggen er al testtoestellen in de winkels?


    • julien
    • Zo 19 okt 2008, 02:35

    heey, ik heb de x1 al besteld bij vodafone, met abbo 31euro per maand, toestel wordt geloof ik 640 euries, toestel is de bom , k wacht al zolang op dat ding, sony is gewoon het merk!!!


    • Fritsie
    • Zo 19 okt 2008, 12:04

    "sony is gewoon het merk!!!"
    -SE X1 Xperia made by HTC-


    • julien
    • Zo 19 okt 2008, 16:09

    ja maar die htc zien er niet uit met al dat plastic, en of hij nou gemaakt wordt door htc, boeie alles wordt tegen woordig door een ander gemaakt, het concept is goed. panelen zijn goed.


    • Jory
    • Zo 19 okt 2008, 18:19

    @ Pe via een vertegenwoordiger van SE.
    De X1 zal waarschijnlijk vanaf woensdag bij ons in de winkel liggen, is ook te reserveren op www.telefoonkopen.nl


    • davi [website]
    • Vr 20 jan 2012, 20:55

    ik heb deze gsm nog in mijn zolder liggen1

Reageren