Live from Momo #7 deel 2

Vorig artikel Volgend artikel

Na de inleidende beschietingen van Raimo en Marc krijgen we twee heren van het inmiddels ter ziele gegane burgerjournalistieke forum Skoeps aan het woord, met als toepasselijke titel "The (im)possibility to monetize User generated Content" door Marc Giesbers & Edwin Tromp. Zij worden ook weer via een filmpje geintroduceerd, waarbij Claire Boonstra ze interviewd. Wel raar om sprekers niet live te zien, maar het kan. De stelling van de voormalige Skoeps mannen is dat er geen geld met User Generated Content (UGC) te verdienen valt, zeker niet als het om nieuws gaat. De meesten in de zaal zijn het met deze stelling oneens. Goede voorbeelden van UGC zijn bijvoorbeeld Flickr, Hyves, Nufoto.

Rachel Hinman (zie foto) geeft een "presentatie" over Mobile User Experience, waar zij als mobile design strategist voor Adaptive Path een guru op haar vakgebied genoemd kan worden. Jammer dat haar presentatie veel lijkt op een "achterwerk in de kast" filmpje. De stelling die Raimo er uit haalt (knap) : het gewone internet kan niet net zo als op mobiel internet bestaan.

Ook hier weer een goede discussie, met onder andere iemand van de Rabobank die toevoegt dat het gaat om de soorten applicaties die mobiel relevant zijn.

Het mobiele model gaat om pesonalisatie, context en mobiele relevantie, anders dan het gewone internetmodel.



Gerelateerde links:
Het is vandaag weer Mobile Monday #7
Donderdag discussie over burgerjournalistiek
Skoepfilmpjes op Talpa
Talpa en PCM lanceren Skoeps
Chris Bannink

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies