“16-34 jarigen klaar voor Adfunded mobile content”

Vorig artikel Volgend artikel

“16-34 jarigen klaar voor Adfunded mobile content”

Uit de resultaten van een nieuw engels onderzoek, door onafhankelijk onderzoeksbureau Gfk NOP, bleek dat de doelgroep interesse hebben in het aanvaarden van mobiele reclame die verder gaat dan de traditionele sms-berichten, zoals multimedia messaging, mobile video-diensten en adfunded mobile games.

- 35% van de 16-35-jarigen zou meer gebruik MMS als ze werden aangeboden kosteloos of tegen gereduceerd tarief, in ruil voor het ontvangen van mobiele advertenties.

- 29% van de 16-35-jarigen zou gebruik meer video-diensten als ze werden aangeboden kosteloos of tegen gereduceerd tarief, in ruil voor het ontvangen van mobiele advertenties.

Er is een sterke correlatie met de leeftijd, De groep met de leeftijd 55 tot 64 jaar omvat een veel kleiner percentage die gebruik willen maken van adfunded diensten; 16% voor video-diensten en 11% voor MMS.

Een verrassend lage aantal respondenten, slechts 10% tot 12%, zei dat "al te moeilijk te gebruiken" was de voornaamste reden zij geen gebruik meer MMS of mobiele video-diensten.

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies