Mobiele belkosten dragen bij aan faillisementen?!

Vorig artikel Volgend artikel

Zo af en toe wordt de discussie over de kosten van mobiel bellen en nu ook -internetten weer eens nieuw leven in geblazen.

Zo wil Techweb ons doen geloven dat behalve het mobiele bellen zelf ook de kosten voor diensten als Nummerinfo en Doorverbinden sommige bedrijven op de rand van een faillissement kunnen brengen.

Ze staven hun uitlatingen met enkele excessieve voorbeelden van bedrijven die dat aan den lijve hebben ondervonden, zoals een manager die in een maand voor 5300 dollar aan nummerinformatie had opgevraagd via zijn mobieltje.

Waar men echter in dit soort berichten meestal helemaal aan voorbijgaat is de winst in zowel efficiency als omzet die bedrijven halen uit de mobiele communicatie tussen medewerkers onderling, klanten en leveranciers. Het aantal afspraken en overeenkomsten dia van buiten kantoor of de werkplek met behulp van een GSM wordt gerealiseerd en het feit dat dat voorheen, zonder mobiele communicatiemiddelen, gewoonweg niet mogelijk was, zegt mijns inziens meer dan voldoende.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies