War Child en T-Mobile laten kindsoldaten niet schieten!

Vorig artikel Volgend artikel

PERSBERICHT - Op 5 mei zijn War Child en T-Mobile in dertien steden aanwezig om aandacht te vragen voor kindsoldaten. Onder het motto ‘Laat kindsoldaten niet schieten’ worden festivalbezoekers uitgedaagd om met een voetbal de wapens uit de handen van een nagebootste kindsoldaat te schieten.

Op deze manier laat War Child op een actieve manier zien hoe je de oorlog uit een kindsoldaat kunt halen. T-Mobile ondersteunt de actie op 5 mei met de vrijwillige inzet van medewerkers.

Priscilla Tomasoa, PR Manager bij T-Mobile in Nederland: ‘T-Mobile helpt War Child niet alleen financieel maar ook met menskracht uit de eigen organisatie. Op 5 mei komen we voor de eerste keer, sinds onze partnership van kracht is, gezamenlijk in actie. Op de oproep om zich als vrijwilliger in te zetten tijdens een van de dertien bevrijdingsfestivals in Nederland, bleven de aanmeldingen van onze medewerkers binnenstromen.

De mate van enthousiasme duidt op een zeer grote betrokkenheid bij War Child en de overtuiging dat je kindsoldaten door middel van sport en spel een stukje vrijheid kunt teruggeven. Dat belooft veel goeds voor toekomstige gezamenlijke acties!’

Jacqueline Kleijn, Manager Marketing en Corporate Sponsoring van War Child: ‘Het partnership met T-Mobile kent zijn historie in de samenwerking met Orange. We zijn zeer blij dat T-Mobile de samenwerking met War Child continueert. Het is bijzonder om te zien dat het gehele bedrijf achter deze samenwerking staat. Dankzij deze bundeling van krachten zijn wij in staat om een betere toekomst te creëren voor duizenden oorlogskinderen.’

Op 5 mei vieren wij in Nederland onze vrijheid. Vrijheid die in een heleboel landen niet zo vanzelfsprekend is. Op 5 mei vraagt War Child op een actieve manier aandacht voor de situatie van kindsoldaten. Kindsoldaten zijn beroofd van hun vrijheid. Ook als ze terugkeren, blijft het oorlog in hun hoofd. Deze kinderen hebben hulp nodig. Met sport en spel leert War Child kinderen om te gaan met hun ervaringen zodat ze verder kunnen.

De bevrijdingsfestivals vinden plaats in: Amsterdam, Haarlem, Vlissingen, Rotterdam, Den Bosch, Roermond, Wageningen, Zwolle, Leeuwarden, Assen, Groningen, Almere en Utrecht.

War Child stelt zich ten doel het welzijn van oorlogskinderen te verbeteren. T-Mobile is partner van War Child en helpt deze doelstelling te verwezenlijken.

Naast financiële ondersteuning bestaat het partnership met War Child vooral ook uit een actieve participatie, zoals het gezamenlijk bedenken, opzetten en uitvoeren van activiteiten die bijdragen aan een vreedzame toekomst voor oorlogskinderen.

Op die manier zetten T-Mobile en War Child zich samen in voor een betere wereld. T-Mobile maakt daarbij gebruik van haar kerncompetentie en dat is ‘communicatie’. T-Mobile zet haar communicatiemiddelen in om War Child te helpen met het uitdragen van haar boodschap. Daarnaast stelt het bedrijf communicatiediensten ter beschikking aan War Child. Denk hierbij aan mobiele telefoons voor medewerkers op het hoofdkantoor in Amsterdam en satelliettelefoons, communicatieverbindingen en netwerkdiensten aan de veldmedewerkers van War Child elders in de wereld.

War Child organiseert regelmatig activiteiten om kinderen in oorlogsgebieden te helpen en geld in te zamelen. Medewerkers van T-Mobile tonen zich betrokken en zetten zich bij diverse acties in als vrijwilligers. Zo is T-Mobile sponsor van de activiteiten van War Child tijdens de bevrijdingsfestivals op 5 mei.

Voor meer informatie over War Child ga naar www.warchild.nl.



Gerelateerde links:
Bluetooth donateursactie tijdens concerten Marco Borsato
Redactie MobileCowboys

De redactie van Mobilecowboys. Wil je iets melden of vragen neem dan contact op via: redactie@mobilecowboys.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies