Telfort ziet zelfbediening consument toenemen

Vorig artikel Volgend artikel

PERSBERICHT - Het selfservicegebruik van Telfort klanten steeg de afgelopen 12 maanden met ruim 20%. Hiermee lijkt de strategie van het bedrijf te werken ook kosten te besparen via nieuwe selfserviceconcepten om uiteindelijk beltarieven zo laag mogelijk te houden.

Online service is inmiddels het belangrijkste servicekanaal van de provider. Inmiddels ontvangt 89% van de klanten hun rekening alleen nog online.

De klant kan gratis via de online diensten zaken zelf regelen en controle houden over haar abonnement of prepaid aansluiting. Bij diefstal van je toestel is alles online te regelen zoals het blokkeren van de simkaart, een nieuwe op vragen en activeren. Daardoor is bellen of het schrijven van brieven niet meer nodig.

In 2007 had Telfort een gemiddelde E-maildemping van 97,8%, dat wil zeggen dat slechts 2,2% van de Telfort klanten antwoord op vragen niet via de website kan vinden en alsnog een mail stuurt. Het aantal logins in ‘Mijn Telfort’ steeg in 2007 met 36,5%. De online service is nog niet helemaal volledig, hieraan wordt hard gewerkt om dat zo snel mogelijk te realiseren.

Telfort directeur Marco Visser is tevreden met de groei van selfservice: “We geven alle kosten die we besparen in onze back-office door aan klanten hetgeen zich vertaalt in voordelige tarieven. Ons huidige selfserviceconcept heeft daar aan bijgedragen. Klanten raken steeds meer vertrouwd met zelfbediening waarmee zij zichzelf ontlasten van veel papieren rompslomp en wachttijden in een callcenter.”

Van alle klanten ziet 88,7% hun rekening online in, deze is op ieder moment van de dag tot 30 maanden terug te lezen. Deze is goed beveiligd om misbruik te voorkomen. De online rekening is altijd gespecificeerd en gratis, waardoor specificatie niet meer aangevraagd hoeft te worden. Voor klanten die daarnaast toch een papieren versie wil, is de rekening heel eenvoudig uit te printen. Het aantal klanten dat schriftelijk een rekening ontvangt wordt steeds minder, nu is dat nog slechts 11,3%.

Via de online services is het ook mogelijk om met nummerbehoud over te stappen naar Telfort. Dit is niet uniek, maar bij Telfort kan de klant op elk moment van het abonnement haar online aanvraag doen, niet alleen als het abonnement net is afgesloten, maar ook als het al langer loopt. Hiermee wil Telfort klanten optimale vrijheid bieden.



Gerelateerde links:
T-Mobile daagt Telfort voor de rechter
Telfort verkoopt stand alone databundels
Mobiel breedband Internet abbo van Telfort blijkt farce
T-Mobile wint rechtzaak van Telfort
Redactie MobileCowboys

De redactie van Mobilecowboys. Wil je iets melden of vragen neem dan contact op via: redactie@mobilecowboys.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies