Blyk sluit Nederlandse overeenkomst met Vodafone

Vorig artikel Volgend artikel

Vandaag hebben Blyk en Vodafone bekend gemaakt dat ze een overeenkomst gesloten hebben waardoor de Finse MVNO, die vooral bekendheid genereerde met het abonnement waarmee je 'gratis' kunt bellen en SMS-en in ruil voor advertenties, ook haar intrede zal doen in de Nederlandse mobiele markt.

Blyk streeft ernaar om haar dit najaar al aan de Nederlandse jonge mobiele bellers te kunnen gaan aanbieden. Natuurlijk is er wel een 'catch'.

Die zit ‘m vooral in het feit dat Blyk alleen bedoeld is voor mobiele bellers tussen de 16 en 24 jaar en dat je alleen klant kunt worden als je uitgenodigd wordt. Ik neem aan dat die uitnodiging van Blyk zal komen en dat je, als je eenmaal ‘uitverkozen’ bent, niet zelf je vrienden, familie en andere nieuwe klanten mag uitnodigen.

In Engeland heeft de start van Blyk afgelopen jaar overigens flinke vertraging opgelopen, vermoedelijk vanwege het feit dat de adverteerders niet in grote getalen zaten te wachten op een dergelijk initiatief. Die adverteerders moeten er namelijk deels voor zorgen dat Blyk ook geld kan verdienen.

Daar is ook al gebleken dat de term 'gratis bellen en SMS-en' een relatief begrip is. Ik ga, bij gebrek aan meer info vanuit Blyk, er even van uit dat de Nederlandse abonnementsvormen gelijk zullen zijn aan die in Engeland.

Eenmaal klant, dan ontvang je daar een SIM-kaart waarmee je iedere maand 40 minuten gratis kunt bellen en 270 gatis SMSjes kunt versturen. Datagebruik is NIET gratis en kost 99 penny (ca. €1,50) per MB. Bel je in een maand meer dan de schamele 40 gratis minuten, dan gaat dat 15p (22.5ct) per minuut kosten. Je 271e (en elke volgende) SMS kost 10p (15ct) per stuk.



Gerelateerde links:
Waar is Blyk?
Blyk blijkt toch niet zo gratis te zijn als men beloofde
Enkele maanden vertraging voor Blyk
Gratis bellen in ruil voor mobiele advertenties
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies