Engelsen betalen per jaar 12.7 miljard teveel

Vorig artikel Volgend artikel

Een interessant Engels onderzoek, uitgevoerd door Moneysupermarket heeft uitgewezen dat de gemiddelde abonnee daar per jaar zo'n 195 Euro teveel betaalt voor zijn of haar mobiele belkosten.

Een gemiddeld abonnement bevat 166 belminuten en 133 SMSjes maar de gemiddelde gebruiker verbelt maandelijks 23 minuten en 23 SMSjes meer dan zijn of haar abonnement 'toestaat'.

Doorgerekend betekent dat dus dat de Engelse providers jaarlijks zo'n 12.7 miljard Euro (8.45 mijard Pond) aan extra belkosten binnenhalen die, als de klanten hun abonnementen beter kiezen, grotendeels zouden kunnen verdwijnen.

Daarbij moet wel gezegd worden dat een groot deel van die kosten, zo'n 9 miljard Euro, gemaakt worden door Prepay klanten die dus echt veel goedkoper uit zouden kunnen zijn als ze zouden switchen naar het juiste post-pay abonnement. De huidige Engelse post-pay klanten zouden met een andere abonnementsvorm gezamenlijk zo'n 3.7 miljard extra kunnen besparen op hun belkosten.

Ik weet niet of dergelijke gegevens ook bekend zijn van de Nederlandse en Belgische mobiele abonnees en Prepay klanten, maar ik denk dat het zeker een onderzoek waard zou kunnen zijn.

Via: IntoMobile



Gerelateerde links:
Maximumtarief voor mobiel bellen in het buitenland
Inzicht in belkosten leidt tot wijziging belgedrag
Mobiele belkosten dragen bij aan faillisementen?!
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies