Britse bellers gebruiken features niet

Vorig artikel Volgend artikel

Minder dan 17% van de Britse bellers wil extra features op zijn telefoon, anders dan bellen en SMSen. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van "mobile messaging company" Mobeon, dat 999 Britten heeft ondervraagd. Diensten als doorschakelen, plaatjes maken en opslaan, agendafuncties, MMS, email en internet toegang wordt door slechts 17% van de respondenten op dagelijkse basis gebruikt. Mensen zouden vooral de toegevoegde waarde van deze diensten niet inzien, en ze daarom links laten liggen.

Een andere oorzaak ligt in de slechte bruikbaarheid van de interface en services zelf. Als er een handleiding aan te pas komt, haakt een groot deel van de bellers al af.

Dat is de reden waarom ik persoonlijk geloof in smartphones die op Microsoft platform draaien - niet omdat ik zo'n Microsoft fan ben, maar omdat mensen de bediening van hun GSM zullen herkennen van hun PC gebruik.

Dus, terug naar de Pocketline Darwin...

Gerben Mak

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies