Vodafone bestraft voor misleidende ads

Vorig artikel Volgend artikel

De Engelse reclame code commissie (ASA) heeft Vodafone berispt voor een poster-campagne die geinterpreteerd zou kunnen worden alsof Vodafone in het algemeen beter is dan ieder ander mobiele operator in Engeland.

De betreffende posters moesten de boodschap verspreiden dat uit onafhankelijke tests was gebleken dat het Vodafone netwerk de hoogste percentage succesvolle geprekken heeft , vergeleken bij de andere mobiele operators.

Volgens de ASA werd die boodschap echter overschaduwd door de suggestie dat Vodafone sowieso het superieure netwerk heeft.

Op de posters was een halfbewolkte hemel te zien met een signaal-indicator aan een kant en de woordspeling 'Best in bar none' aan de andere kant. De melding dat het betrekking had op het onafhankelijke onderzoek stond ergens in een klein, lichtgekleurd lettertype op een lichte achtergrond weggemoffeld.

Vodafone kan nog tegen de berisping in beroep gaan, maar wilde vooralsnog niet reageren.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies