Mobiel.tv initiatief met ambities

Vorig artikel Volgend artikel

Samenwerking tussen operators, content providers, handset leveranciers, omroepen en productiebedrijven is de basis voor het initiatief "mobiel.tv". Volgens oprichter Rick Pijpers, marketing developer ABN AMRO, is dat de enige manier om de kritische massa aan het mobiel tv kijken te krijgen. Eerder zagen we ook al een aantal spelers de handen ineen slaan.

Een initiatief met ambities is het in elk geval, want mobiel.tv wil de "vanzelfsprekende afstandbediening worden van uw mobiele tv". Dat past in elk geval wel bij de bank met ambities, ABN AMRO.

Onlangs zijn Rick Pijpers en mede-oprichter Marc de Roo, partner bij Link Design, samen de portal mobiel.tv gestart. De portal beoogt om "aan de hand van een 'open source marketing' model de belangrijkste partijen in Nederland op het gebied van mobiele tv bij elkaar te brengen".

De basis voor het succes van mobiele televisie onder consumenten ligt volgens mobiel.tv voornamelijk in de combinatie van bruikbare content en lage gebruikskosten. Adverteerders kunnen dat mogelijk maken, maar zoeken juist weer een zekere kritische massa. Samenwerking tussen diverse partijen is dus noodzakelijk om mobiele tv van de grond te krijgen, zo concludeert mobiel.tv.

Overigens opent morgen het IBC congres voor omroeptechniek zijn deuren in de RAI Amsterdam.

Gerben Mak

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies