RIM geeft fout toe en belooft beterschap

Vorig artikel Volgend artikel

Hier in Nederland is het aantal BlackBerry gebruikers nog te overzien maar in delen van de VS en Canada is de push mail service een stuk populairder.

Dat werd enkele weken geleden pijnlijk duidelijk toen zo ongeveer het hele westelijke halfrond ineens zonder BlackBerry services zat. De storing duurde enkele uren en had de nodige paniekreacties van overheden, bedrijven en BlackBerry ‘verslaafden’ tot gevolg.

RIM, bij monde van diens CEO Jim Balsillie heeft nu toegegeven dat de fout geheel aan hun kant lag en te wijten was aan ‘onvoldoende tests’ tijdens de implementatie van aanpassingen in de systemen van de BlackBerry exploitant. Balsillie zegt tevens dat RIM inmiddels maatregelen genomen heeft waardoor een dergelijk grootschalige uitval niet meer kan gebeuren. We zijn benieuwd.

Hij lichtte tevens toe waarom met name de ‘gewone consumenten’ enkele weken geleden zo lang van hun BlackBerry mail verstoken gebleven zijn. “Toen de service uitviel hebben we eerst alles in het werk gesteld om de diensten online te krijgen voor de hulp- en veiligheidsdiensten. Pas daarna is de focus naar de consumenten en andere bedrijven verlegd.”



Gerelateerde links:
BlackBerry software op je mobiele telefoon!
Blackberry na Korea ook in Japan
Vodafone komt met eigen 'BlackBerry' dienst
BlackBerry slachtoffer krijgt 4 miljoen dollar
Blackberry fors populairder
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies