Ford via SMS op zoek naar jonge klanten

Vorig artikel Volgend artikel

Ford probeeert o.a. met behulp van 'nieuwe' (mobiele) communicatietools als SMS en IM die met name populair zijn bij de jongere generatie in de VS meer auto's te gaan verkopen, juist aan die doelgroep.

Uhhm, SMS en IM? Dat wordt toch met name gebruikt door kids tussen de 10 en 20 ?! Klopt helemaal, maar voor diegenen die dat nog niet wisten, Amerika is het land waar je met je 16e al mag autorijden, op je 18e een wapen mag bezitten, maar als je een biertje wil drinken op een terras, dan vragen ze je I.D. om te bewijzen dat je minimaal 21 bent!

Overigens zegt Ford met deze actie met name de doelgroep van 25 tot 39 te willen bereiken voor het promoten van haar nieuwe full-size sedan, de Fusion (niet te verwarren met de Europese versie).

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies