Is er interesse in Mobile TV?

Vorig artikel Volgend artikel

Uit onderzoek onder 2000 mobiele gebruikers door het onderzoeksbureau Comscore blijkt dat het besef en de interesse in Mobiel televisie kijken nog erg laag is. 41% van de mannen en 59% van de vrouwen gaven aan hierin geen interesse te hebben. Mobile TV blijkt nog steeds iets te zijn voor de ‘early adopters’ en wordt hoofdzakelijk nog gebruikt door jonge mannen. 65% van de consumenten die een abonnement hebben Mobile TV-abonnees is man en 48% is onder de 35 jaar. Belangrijkste oorzaken van deze desinteresse komt door de prijs en de slechte beeldkwaliteit.

Sterft Mobile TV dan aan een vroege dood?

De bevindingen lijken eigenlijk op houding ten opzichte van het Internet van midden jaren '90. In die tijd noemde Bill Gates het normale internet slechts een hype. Mijn inziens kan Mobile TV een ideaal interactief medium worden. Wanneer alle Telecom Providers straks met een flatfee internetabonnement komen, de consument over de juiste mobile devices beschikt, het aanbod groter en kwalitatief beter (denk aan DAG van PCM en KPN) dan zal het gebruik flink gaan stijgen.



Gerelateerde links:
Engelse Mobile TV klanten betalen kijkbelasting
Vodafone en MTV starten 'made for mobile' kanaal
Mobiele televisie heeft de toekomst!
Start mobiele televisie showcase in Groot-Brittanni
Mobiel.tv initiatief met ambities
Mobiele aanbieders bundelen krachten in Mobile TV pilot
Forrester kritisch over kansen mobiele tv
Eurosport live op Vodafone Live!
Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies