Mobiel bankieren toch niet zo populair...

Vorig artikel Volgend artikel

Volgens veel banken wordt ‘mobile banking’ de toekomst. Toch blijkt nu, uit een onderzoek van JupiterResearch, dat veel klanten hier niet op zitten te wachten.

Slechts 8% van de mensen die online bankieren en ook een mobiele telefoon bezitten, zijn geïnteresseerd om hun bank gegevens te bekijken via hun mobiele telefoon.

JupiterResearch concludeert dat banken zich voornamelijk moeten richten op mobile internet en SMS services en de marketing hiervan richten op jongeren en op mensen die al het mobiele web surfen.

“The current buzz around mobile banking is fueled by financial institutions’ desire to expand their customer relationships to the mobile channel rather than consumer demand,” said analyst Asaf Buchner. “Banks have to identify potential early adopters and educate these customers about the value of mobile services.”



Gerelateerde links:
Mobiel bankieren hot in Korea
Rabo Mobiel woensdag van start
Mobieltje als geldig identificatiebewijs
Menno Hoekstra

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies