Gebrek aan kennis oorzaak mobiele flops

Vorig artikel Volgend artikel

De BBC bericht via een diepgaand artikel over het hoe en waarom van het falen van veel nieuwe technologieen.

Het gaat om een onderzoek dat uitgevoerd is door Hotwire dat zich bezig houdt met de PR voor (nieuwe) technologie.

Hierin is een van de voornaamste conclusies dat veel nieuwe technieken en producten falen omdat het de gebruikers ontbeert aan de nodige kennis ervan. Blijkbaar gaat in dat geval het aloude spreekwoord "wat de boer niet kent, dat vreet ie niet" weer op.

Als onderdeel van dit onderzoek is onder anderen gekeken naar de verhouding tussen het aantal functie's en nieuwe technieken in mobiele telefoons ten opzichte van het gebruik daarvan verdeeld over diverse leeftijdsgroepen.

Daaruit blijkt dat personen boven de 45 vaak wel de middelen hebben om dure en veelomvattende abonnementen aan te schaffen, maar dat niet doen omdat ze niet weten (en vaak ook niet willen weten) hoe ze al die features moeten gebruiken. Laat staan dat ze de zin er van in zien.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies