Mobiele TV in Azie

Vorig artikel Volgend artikel

Tegen het jaar 2010 zullen 70 miljoen Aziaten TV kijken op hun mobiele telefoon, volgens Time. Ook verwacht eMarketer dat in 2011 de uitgaven aan mobile advertising rond de $13,9 Miljard zal zijn.

China is een ontwikkelend land en er ontstaat langzaam een enorme middenklasse. Johnson & Johnson introduceerde onlangs een nieuwe contactlens, ze stuurde tien-duizende jonge vrouwen een “m-coupon”, welke goed was voor een gratis proef. Bijna 10% van deze groep reageerde hierop door langs te gaan bij de winkel met de “m-coupon”. Dit is erg veel als je ervan uitgaat dat e-mail advertenties een reactie hebben van 0,2%.

Ook hield BWM een mobile advertising campagne met downloadbare video advertenties, wallpapers en ringtones. "The click-through rates were unbelievable," zei een marketing manager van BMW na de campagne. Ook McDonald's en Proctor & Gamble hebben nu mobile advertising campagnes lopen in Azië.



Gerelateerde links:
China Mobile op internationaal overnamepad
Olympische Spelen 2008 ook mobiel te bekijken
China mobiel niet meer in te halen
China Mobile is de grootste
Meer GSM's dan PC's in China
Nokia ook populair in China
Ruim 3 miljoen abonnementen per maand
Menno Hoekstra

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies