Mobiele content: geen nieuwe wijn verpakken in oude zakken

Vorig artikel Volgend artikel

Het is de vraag of je nieuwe media moet proberen in te passen in het stramien van oude media. Op het

International Film Festival Rotterdam draaien tal van films die zijn gemaakt met de mobiele telefoon. De resolutie is veel te laag voor een groot scherm. Festivalgangers wordt gevraagd hun eigen 'pauzefilmpjes' te maken met de mobiele telefoon en te

uploaden naar De Volkskrant. Die maken kans op een premiere. Overigens was vorig jaar op het festival al de eerste mobiele film te zien.

Een ander voorbeeld van nieuwe wijn in oude zakken zijn de mobiele filmpjes die Skoeps.nl nu levert aan het nachtjournaal op Talpa. Heeft iemand ze gezien? Het KRO-ontbijtprogramma Goedemorgen Nederland heeft een paar weken terug 'burgerjournalisten' gerecruteerd voor filmpjes, maar de resultaten zijn nog niet of nauwelijks te zien.

Skoeps en de Britse variant Scoopt.com verkopen ingestuurde foto's ook aan kranten. Maar het niveau kan nog hoger en de verkoop beter, al meldt Scoopt een succesje. Bijgaande foto van de storm van vorige week is doorverkocht aan diverse kranten voor 1200 euro. CNN besteedde 7 minuten aan het verschijnsel Scoopt, maar van een verkoop aan deze zender zijn nog geen meldingen.



Gerelateerde links:
Skoepfilmpjes op Talpa
Filmfestival voor Mobiele telefoons in Barcelona
Talpa en PCM lanceren Skoeps
Camphone festival in Shanghai
Mobiel filmfestival voor studenten
Festival voor mobiele films
Eerste phonefoto verkocht door papperazzi
Peter de Ruiter

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies