Consumentenbond met KPN om tafel over VoIP klachten

Vorig artikel Volgend artikel

Meer dan 70% van de klachten over internetbellen gaat over KPN en haar dochters Planet en Het Net. De Consumentenbond gaat met het telecombedrijf in overleg.

Ruim een miljoen Nederlandse huishoudens belt inmiddels via internet en dat aantal groeit snel. Bij het ‘meldpunt internetbellen’ van de Consumentenbond zijn in korte tijd meer dan 1.300 meldingen binnengekomen. De klachten gaan vooral over de kwaliteit van de verbinding (57%), en verder ook over de helpdesk (24%) en over opstart/-installatieproblemen (17%).

Opvallend is dat bij deze drie onderwerpen 72% van de klachten gaat over KPN en haar dochters Planet en Het Net (terwijl deze bedrijven samen een kwart van de markt in handen hebben). De Consumentenbond heeft daarom KPN uitgenodigd voor spoedoverleg en zal zonodig actie gaan voeren.



Gerelateerde links:
Meer dan 1 miljoen VoIP abonnees in Nederland
Wederom een 'belstoring' bij KPN
Nederlandse VoIP abonnementen verviervoudigd
Redactie MobileCowboys

De redactie van Mobilecowboys. Wil je iets melden of vragen neem dan contact op via: redactie@mobilecowboys.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies