Kleurrijke presentatie Nokia 6131

Vorig artikel Volgend artikel

Een van de onderdelen waarin Nokia zich duidelijk onderscheid van andere toestelmakers is de manier waarop de Finnen hun toestellen aan de man brengen.

Neem bijvoorbeeld de promotie website voor de 6131. Een bijzonder kleurrijk geheel dat door Adverblog al beschreven wordt als de ‘United Colors of Nokia’. Als het goed is wordt de site de komende weken en maanden alleen nog maar kleurrijker want bezoekers hebben de mogelijkheid om hun eigen ‘icoon’ te creëren en online achter te laten.

Persoonlijk vind ik de websites zoals deze en die van de Nokia N-series niet echt handig als je op zoek bent naar specs en andere informatie over de diverse toestellen, maar ’t is maar net waar je wel of niet warm voor loopt natuurlijk.

Overigens werkt Nokia's emotie-marketing strategie wel, getuige een wereldwijd marktaandeel van zo'n 32%.



Gerelateerde links:
Nokia opent website voor firmware updates
Nokia blaast verouderde concurrentie op
Nokia ziet omzet en winst weer fors stijgen
Nokia verkoopt miljard mobieltjes
Nokia en Motorola groeien het snelst
57% Nokia in Europa
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies