Mobiel adverteren kansrijker

Vorig artikel Volgend artikel

Mobiel adverteren is alleen kansrijk indien het relevant is gemaakt. Gerichte mobiele reclame zou 50% meer kansrijk zijn dan algemene advertenties, aldus het gister verschenen onderzoek over mobiel adverteren, uitgevoerd door Harris Interactive Inc. in opdracht van Enpocket. Mobile advertising wordt de laatste tijd steeds meer uitgeprobeerd door diverse partijen middels kleine banners op mobiele websites. Zo heeft KPN op i-mode sinds kort kleine banners bovenaan het menu lopen om content partners aan te prijzen.

Het onderzoek onder 1200 mobiele internet gebruikers in de VS, Europa en India laat zien dat de consumenten acceptatie van mobiele reclame mogelijk groter is dan wordt aangenomen. Relevantie is, eigenlijk heel voor de hand liggend, het sleutelwoord. 78% van de respondenten heeft geantwoord dat mobiele advertenties die aansluiten bij persoonlijke interesses wel acceptabel zijn. Van hen zou zelfs 64% bereid zijn om persoonlijke details op te geven, in ruil voor beter maatgesneden commerciële boodschappen. En 58% van de deelnemers geeft aan liever mobiele banners te zien dan sms marketing.

Overigens toont hetzelfde onderzoek aan dat operators veel meer aan klantloyaliteit kunnen doen, door hun diensten en content verder te personaliseren.



Gerelateerde links:
IAB Nederland start mobiele marketing & advertising-werkgroep
Permission Based Mobile Marketing
Junkfood niet meer op mobieltjes adverteren
Mobile Marketing nu ook in de VS ontdekt
Adverteren op de mobiele telefoon in de VS wel acceptabel
Redactie MobileCowboys

De redactie van Mobilecowboys. Wil je iets melden of vragen neem dan contact op via: redactie@mobilecowboys.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies