Bluetooth marketing test van Go-Tan

Vorig artikel Volgend artikel

De maker van Aziatische gerechten en ingrediënten Go-Tan experimenteert deze week in een van de Albert Heijn supermarkten in Den Bosch met zogenaamde Bluetooth marketing.

Klanten die in de buurt van de winkel komen worden en op wiens GSM bluetooth aan en open staat, ontvangen langs die weg een mobiele advertentie die hen naar de nieuwe display met Wok gerechten moet lokken.

Onderzoek heeft uitgewezen dat 25% van de mobiele bellers met een Bluetooth toestel die optie ook daadwerkelijk (onbeveiligd) open heeft staan. Albert Heijn noemt dat ‘slechts 25%’, maar ik vind het een schrikbarend hoog percentage, kijkend naar de beveiligingsrisico’s.



Gerelateerde links:
Regelgeving voor Bluetooth marketing in de maak
Bluetooth informatie service in Aalborg
Beveiligingsrisico's door Bluetooth reclame's
Bluetooth reclamezuilen in bioscopen
Bluetooth dating service
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies