Philips gaat strijd aan met Tom Tom

Vorig artikel Volgend artikel

Philips komt in september met een aantal eigen mobiele personal navigators op de markt in een poging om een deel van het marktaandeel van Tom Tom te veroveren.

'De markt voor persoonlijke navigatieproducten is een interessante groeisector voor ons en het past in onze Connected Planet-visie, waar de consument overal en altijd toegang heeft tot informatie', aldus een woordvoerder van Philips Consumer Electronics.

Het is voor het eerst dat Philips rechtstreeks navigatieproducten gaat verkopen aan de consument. Het concern had in de jaren negentig weliswaar een autonavigatie-afdeling, Carin (foto), 'maar dat was business-to-business', legt een woordvoerder uit. 'De producten die we nu lanceren zijn direct gericht op de consument.' Philips verkocht zijn autonavigatie-afdeling in 1999 aan de Siemens-divisie VDO.

De kaartinformatie voor de nieuwe apparaten komt van de voormalige Philips-dochter Navteq. Dit bedrijf ging in 2004 naar de beurs.

De nieuwe Philips-navigatieproducten bestaan uit een apart kleuren lcd-beeldscherm van tien bij twee centimeter en een dockingstation dat net als de populaire TomTom Go via een zuignap aan de voorruit kan worden bevestigd. Het navigatiesysteem weegt 160 gram en is daarmee lichter dan de TomTom Go. 'Je kunt het apparaat heel makkelijk meenemen in je zak of tas en ook wandelend gebruiken', aldus de woordvoerder. De goedkoopste versies zullen euro 399 gaan kosten.

Bron: Het Financiële Dagblad



Gerelateerde links:
De Pocket Loox N100 serie navigatie PDA's
Garmin StreetPilot 2820 navigeert en entertaint
Tom Tom in je eigen 'taal'
Portable Navi met land- en zeekaarten
Twig GPS phone met NavTeq navigatie
Nieuwe Tom Tom One met MP3!?
Elske de Boer

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies