VS adverteert meer in "user generated media"

Vorig artikel Volgend artikel

Het Amerikaanse onderzoeksbureau PQ Media heeft onderzocht welke advertentiebudgetten in de VS worden gespendeerd aan drie vormen van zogenaamde "user generated media": blogs, podcasts en RSS. Volgens het bureau groeiden de advertentiebestedingen in deze drie nieuwe media-uitingen vorig jaar in de VS met zo'n 200%. In totaal waren ze zo goed voor 20,4 miljoen dollar aan reclamegelden. Dit jaar zouden ze nog eens toenemen met 145 %.

Blog-reclame vormt het grootste deel: 16,6 miljoen USD of 81,4 % van de bestedingen in alle drie categorieën samen. Maar dat zal volgens PQ Media snel veranderen: tegen 2010 zouden blogs nog maar 39,7 % vertegenwoordigen van de advertentiebestedingen in RSS, blogs en podcasts. Dan hebben we het wel over zo'n 300 miljoen USD). De omzet winnaar zou in dat jaar podcast-reclame moeten zijn, met ongeveer 327 miljoen USD.

De conclusie lijkt wat vreemd en optimistisch, want andere recent verschenen studies en berichten betwijfelen juist het potentieel van podcasting. Bovendien is de invloed van mobiele media nog niet duidelijk verwerkt in het onderzoek, waar toch het leeuwendeel van de toekomstige podcasts, vodcasts en RSS feeds naartoe zal leiden.



Gerelateerde links:
Marketeers geinteresseerd in GSM's
SMS marketing veel effectiever dan Email
Kikker wint prijs voor meest irritante reclame
Mobile marketing: waar gaat het heen?
Reclame tijdens het wachten op verbinding
Gerben Mak

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies