Tele2 klanten kunnen online bestellingen ophalen bij Dixons

Vorig artikel Volgend artikel

Tot nu toe kon je bij Tele2 alleen online een abonnement en/of toestel bestellen, afrekenen en vervolgens laten bezorgen. De provider heeft vanaf vandaag echter ook een samenwerking met Dixons.

Klanten die bij de provider online iets kopen kunnen er dan ook voor kiezen om de bestelling af te halen in een van de 97 Dixons winkels.

Bestellingen kunnen in principe binnen vier uur afgehaald worden. Dat is wel afhankelijk van de openingstijden van de winkels en koop je ook een toestel dan moet die dus wel op voorraad liggen bij een van de Dixons filialen bij jou in de buurt. Dat kun je online checken voordat je bepaalt bij welke winkel jij de bestelling wilt ophalen.

Tele2 zegt met deze verandering de scherpe scheiding tussen online en retail die in de Telecom nog steeds bestaat te willen doorbreken. Iets dat in andere branches al lang gemeengoed is. Gewoon online bestellen, afrekenen, maar offline afhalen zonder extra kosten. Natuurlijk is het ook nog steeds mogelijk om je bestelling van Tele2 gewoon door een koerier te laten bezorgen op een adres naar keuze (thuis of werkplek bijvoorbeeld).

Uit het persbericht:
De afgelopen maanden hebben dixons en Tele2 het concept al uitgebreid getest om mogelijke kinderziektes te signaleren en op te lossen. Tijdens de periode bleken klanten niet alleen een toestel te willen ophalen in de fysieke winkel, maar ook Sim only abonnementen waarbij alleen de simkaart opgehaald hoefde te worden. Het succes van de pilot liet duidelijk zien dat mensen graag zelf bepalen hoe zij het liefst hun tijd besteden. 

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies