T-Mobile's agressieve reclames werpen vruchten af in de VS

Vorig artikel Volgend artikel

Ik kijk online vaak naar Amerikaanse sporten. Sinds enkele weken valt mijn oog regelmatig op de schreeuwende commecials van T-Mobile USA. Schijnbaar werkt het want na jaren van daling stijgt het aantal klanten weer.

Sinds enkele maanden heeft de provider in de VS een 'nieuwe look' gekregen. Ze profilieert zich nu uitdrukkelijk als een bedrijf dat het allemaal anders (en beter voor de klant) doet dan de concurrenten. Zelfs de CEO ziet er anders uit dan je zou verwachten. Geen pak maar een magenta t-shirt.

Op zich is dat al heel bijzonder voor een van oorsprong Degelijk Duits bedrijf. In Nederland komen ze vooralsnog niet verder dan Ali B en zijn 'matties' die er overigens een stuk degelijker uit zien dan enkele jaren geleden. Toen zouden ze nooit voor een T-Mobile commercial gevraagd zijn, lijkt mij ;-)

De meest recente actie van T-Mobile in de VS is het overnemen van de kosten voor het vroegtijdig afkopen van een mobiel abonnement van de concurrentie. In de VS kun je op elk moment onder je 1- of 2-jarig contract uit door het af te kopen. Doorgaans kost dit enkele tientallen tot ruim 150 dollar. Stapt een amerikaan nu dus over van AT&T of Verizon naar T-Mobile, dan kost hem dat niets.

Via

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies