BNN en Endemol in mobiele content

Vorig artikel Volgend artikel

BNN en Endemol Nederland hebben een nieuw bedrijf opgericht dat mobiele content gaat ontwikkelen en produceren. Onder de titel O, NO (Onderweg naar Overmorgen) wordt er gekeken naar de ontwikkeling en productie van digitale toepassingen. In eerste instantie is gesproken over de populaire soap Onderweg naar Morgen waarvan Endemol Nederland de producent is, maar in de toekomst zullen ook andere programma’s worden bekeken. Zowel BNN als Endemol Nederland zijn voor 50% eigenaar van het nieuwe bedrijf

Naast het succes van ONM op tv zal de samenwerking tussen BNN en Endemol Nederland zich richten op de vertaling van ONM naar nieuwe crossmediale platformen. Hierbij zal de kijker en fan de mogelijkheid krijgen om ook van ONM te genieten op mobiel en via breedband.

BNN Voorzitter Laurens Drillich: 'We staan aan de vooravond van een crossmediale revolutie. BNN is een sterk merk, met goede titels op radio, tv en internet. Maar we willen en zullen ook op andere gebieden van ons doen spreken, zoals met digitale kanalen en mobiele toepassingen. Het doel is altijd hetzelfde: onze doelgroep, de jongeren tussen 15 en 35, bereiken. Dus waar de doelgroep zich bevindt, daar zal BNN ook te horen, te zien en te lezen zijn. Deze samenwerking met Endemol maakt dat mogelijk op het gebied van de mobiele toepassingen. De kennis die we daar beiden op gaan doen kan van onschatbare waarde blijken in een omroeptoekomst die niemand kent. En wie weet levert het nog wel meer op. Had niet iemand het over (maatschappelijk) ondernemen?'

Redactie MobileCowboys

De redactie van Mobilecowboys. Wil je iets melden of vragen neem dan contact op via: redactie@mobilecowboys.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies