Mobiel shoppen hot in Japan

Vorig artikel Volgend artikel

Japanners lopen qua gebruik van nieuwe technieken en diensten al jaren een paar flinke stappen voor op de rest van de wereld.

Het is dan ook voor ons geen verassing dat cijfers hebben uitgewezen dat steeds meer shoppers in Japan hun GSM gebruiken als betaalmiddel.

Het gaat met name om vrouwen tussen de 20 en 35 die sneller hun telefoon gebruiken dan hun beurs of credit card om cosmetica, mode-accesoires, kleding en zelfs eten te kopen.

Vorig jaar kochten de japanners gezamenlijk voor ruim 110 miljard via hun mobiele telefoon, zo meldt The Herald Tribune. Een stijging van bijna 100% in vergelijking tot het jaar daarvoor.

Deze extreme stijging zorgt er inmiddels voor dat bedrijven als NetPrice die zich richten op de mobiele shoppers steeds meer acties ontplooien die ook hun omzet verder doen stijgen.

Zo zijn er producten die goedkoper worden naarmate meer klanten ze kopen en krijgen geinteresseerden continu sms-meldingen met de actuele prijzen.

Het blijkt namenlijk ook dat er meer gekocht wordt door mobiele shoppers als ze vaak aanbiedingen krijgen voorgeschoteld op hun GSM.

Redactie MobileCowboys

De redactie van Mobilecowboys. Wil je iets melden of vragen neem dan contact op via: redactie@mobilecowboys.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies