Samsung verontschuldigt zich tegenover Chinese consumenten

Vorig artikel Volgend artikel

Samsung heeft excuses aangeboden aan Chinese consumenten nadat de Chinese staatstelevisie in een nieuwsprogramma forse kritiek gaf op het Koreaanse bedrijf. De staatstelevisie beweert namelijk dat de Galaxy S en Note-smartphones zeker 30 keer per dag crashen. In een statement op de Chinese website van Samsung: 'We waarderen het nauwkeurige onderzoek van de media. Vanwege managementproblemen hebben we de consument niet goed kunnen bedienen, waar we onze gemeende excuses voor aanbieden.'

Het Koreaanse bedrijf heeft laten weten dat alle Galaxy S3 en Note 2 smartphones kosteloos gerepareerd zullen worden en dat ze alle kosten zullen vergoeden voor degenen die al hebben betaald om hun apparaten te laten repareren. Ook zullen ze de apparaten gratis laten vervangen wanneer ze nog steeds niet goed blijken te werken na reparatie. 

Samsung is niet het eerste buitenlandse bedrijf dat zijn excuses aanbiedt aan Chinese consumenten. In april dit jaar verontschuldigde Apple's CEO Tim Cook zich voor de manier waarop Apple omgaat met reparatie en garantie van de iPhone 4 en 4S. 

Nichal Joosse

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies