Nieuwe mobiele abonnementen KPN

Di 11 juni 2013 09:25, Redactie, 18712

Nieuwe mobiele abonnementen KPN

Op 1 Juli 2013 gaan de nieuwe mobiele abonnementen van KPN in, naast het stoppen van toestel lease hebben de Alles-in-één abonnement bijzonder veel weg van Vodafone's RED abonnementen. Één prijs voor onbeperkt bellen, sms’en en mobiel internetten zowel in 3G- als in 4G abonnementsvorm. Bij het overschrijden van de data limiet gaat de snelheid naar beneden.

De nieuwe mobiele abonnementen van KPN Mobiel bestaan uit een tweetal Basis abonnement in de volgende vorm:

Het Basis 100 abonnement heeft 100 MB data, 100 belminuten en 100 sms-jes met een downloadsnelheid van 2 Mb/s en up van 0,1 Mb/s afhankelijk van de toestelkeuze is de maandprijs € 29,- € 32,50 of €40,-
Het Basis 1200 abonnement heeft 200 MB data, 200 belminuten en 200 sms-jes met een downloadsnelheid van 3,6 Mb/s en up van 2 Mb/s afhankelijk van de toestelkeuze is de maandprijs € 35,- € 37,50 of €45,-

En een drietal Alles-in-één varianten, op basis van 4G en die zien er als volgt uit:
- Het Instap abonnement heeft 500 MB data, onbeperkt bellen en sms´en met een downloadsnelheid van 25 Mb/s en up van 5 Mb/s afhankelijk van de toestelkeuze is de maandprijs € 45,- € 47,50 of € 55,-
- Het Standaard abonnement heeft 2000 MB data, onbeperkt bellen en sms´en met een downloadsnelheid van 25 Mb/s en up van 5 Mb/s afhankelijk van de toestelkeuze is de maandprijs € 47,50 € 52,50 of € 65,-
- Het Premium abonnement heeft 4000 MB data, onbeperkt bellen en sms´en met een downloadsnelheid van 50 Mb/s en up van 25 Mb/s afhankelijk van de toestelkeuze is de maandprijs € 55,- € 62,50 of € 75,-

KPN-Mobiel


Op het moment van de lancering van de nieuwe abonnementen op 1 juli 2013 zal naar verwachting meer dan 50% van de Nederlandse bevolking toegang hebben tot 4G. In de zomer van 2014 zal 4G in heel Nederland beschikbaar zijn. Tegelijkertijd zijn er steeds meer toestellen te koop die 4G ondersteunen.

Door één prijs voor onbeperkt bellen, sms’en en mobiel internetten te hanteren, weten KPN Mobiel-klanten waar ze aan toe zijn. De kosten van het toestel zitten tevens bij de prijs inbegrepen, wat dus betekend dat KPN stopt met het aanbieden van toestel lease.

2 - Persbericht nieuwe mobiele abonnementen KPN

Inhoudsopgave: Nieuwe mobiele abonnementen KPN

Nieuwe mobiele abonnementen KPN
  1. Nieuwe mobiele abonnementen KPN
  2. Persbericht nieuwe mobiele abonnementen KPN

Reacties (9)

 

    • Q10
    • Di 11 jun 2013, 09:48

    Hier moet mvr.Kroes toch even gaan checken of er niet weer prijs afspraken zijn gemaakt!!

    Lijkt idd heel veel op de Red abb van vodafone.


    • Sfu
    • Di 11 jun 2013, 09:54

    @ Q10,

    Kroes is van de Europese comissie.
    Prijsafspraken en eerlijke concurrentie is een taak van de Nma= Nationale mededingingsautoriteit.

    De Nma is onlangs samen gegaan met andere toezichthouders en is nu onderdeel van de ACM= Autoriteit Consument en Markt.

    www.acm.nl

    www.nma.nl stuur je automatisch door naar acm.nl


    • Q10
    • Di 11 jun 2013, 09:59

    Ik heb Kroes persoonlijk een paar jaar terug gemailt in Brussel waarop ik een officele mail op terug kreeg.Ging over roaming en tarieven in europa.Die mail heb ik hier ooit eens gepost dus moet nog ergens terug te vinden zijn.


    • popup
    • Di 11 jun 2013, 13:52

    4g kost teveel ik wacht wel of die goedkoper abbo worde 3g is nog steeds goed.


    • Erwin [website]
    • Di 11 jun 2013, 14:09

    Beetje vreemde tegemoetkoming van KPN: "Ten eerste verdubbelt KPN het tegoed van minuten, sms’en en MB's als klanten hun mobiele abonnement combineren met het Alles in één pakket voor Thuis."
    Als ik een abonnement heb afgesloten met bv 300 belminuten heb ik hier voor gekozen omdat ik 300 belminuten gebruik. Dan ga ik niet opeens 600 minuten bellen, omdat het 'gratis' is.

    Lijkt verder erg veel op Red inderdaad!

    Ik wist bij voorbaat al dat toestellease een flop zou worden. Het blijft gewoon lastig voor mobiele aanbieders een modern en goed functioneren businessmodel te hanteren.


    • Zil
    • Di 11 jun 2013, 15:12

    Vraag me af wat ze gaan verdubbelen (bij KPN Compleet) als je onbeperkte belminuten hebt.


    • Frank [website]
    • Di 11 jun 2013, 15:12

    Dat is goed nieuws. Maar ook weer niet wand er komen weer vragen van de klant die was net gewend aan testel lease. En ja hoor nu gaan we van toestel lease af. Het lijkt er toch echt op dat de klant het niet mag snappen. Erg jammer elke keer het zelfde kadootje maar dan op nieuw verpakt. Ik kwam deze site tegen http://www.belkostenwijzer.nl en daar kleden ze de abonnementen helemaal uit. Zo weet je vooraf waar je aan toe bent.


    • Peter [website]
    • Di 11 jun 2013, 18:15

    Hahah leuk hoor KPN. Ik kwam deze site tegen http://www.telecomproviders.nl heel goed koop tele2 lekker. Zoek maar uit prijzen uit 2010 hopa goedkoop en ook veel het kan nog wel lekker hoor. KPN heeft dat nu ook door. Succes ik zit lekker bij tele2 top!


    • Jacco
    • Wo 12 jun 2013, 11:38


    @Zil geen verdubbeling uiteraard, maar 10'tje korting.

Reageren