Samsung en Apple besteden vermogen aan smartphone marketing

Vorig artikel Volgend artikel

Adverteren voor een speciaal product kan soms erg lastig zijn, maar ook erg duur. Samsung weet als geen ander dat goed adverteren belangrijk is om producten op de markt te brengen. Het afgelopen jaar spendeerde het Koreaanse bedrijf maar liefst 401 miljoen dollar aan adverteren voor hun Galaxy-smartphones, wat meer is dan alle concurrenten bij elkaar. Ook het advertentiebudget van Apple voor de iPhone kan hier amper aan tippen. 

Deze gegevens zijn afkomstig van onderzoeksbedrijf Kantar Media, dat de advertentieuitgaven van verschillende grote bedrijven in de gaten houdt. Kantar Media vertelde dat Samsung 401 miljoen dollar uitgaf aan advertenties in de Verenigde Staten, dit in vergelijking met 'slechts' 333 miljoen dollar voor Apple's iPhone. Kantar vertelde verder dat de advertentieuitgaven in de telecomsector met 4 procent zijn gegroeid: in totaal gaat het om een bedrag van 8,66 miljard dollar in 2012.

Het grootste gedeelte van dit bedrag gaat naar marketing voor draadloze telefoons, waar smartphones ook onder vallen. Het is een fors bedrag, maar het bedrag houdt geen rekening met de wereldwijde uitgaven en ook niet met het verschil tussen advertentieuitgaven bij smartphones en tablets. Er zijn weinig gegevens bekend over de uitgaven van bedrijven als Verizon, AT&T, Motorola, HTC, Sony en anderen. Maar feit is dat dit nooit zoveel zal zijn als bij Samsung en Apple.

Nichal Joosse

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies