Reorganisatie KPN Mobiel gaat banen kosten

Vorig artikel Volgend artikel

De afgelopen week stond nog in het teken van het heuglijke feit dat KPN als eerste Nederlandse provider bekend maakte snel werk te zullen maken van de uitrol van een landelijk 4G netwerk. Daarmee zijn, dat zal niemand verbazen, behoorlijk forse investeringen gemoeid.

Precies een week later maakt de provider bekend dat er een reorganisatie op stapel staat bij de mobiele (consumenten) tak die ook banen zal kosten. 

Natuurlijk heeft het een, de 4G investeringen, niet direct iets met het ander, de ontslagen en reorganisatie, te maken. Toch kan ik mij voorstellen dat er KPN'ers zijn die daar momenteel anders over denken. 1.4 miljard neertellen voor 4G frequenties plus nog eens enkele honderden miljoenen (eigen schatting) voor de aanpassing van het netwerk is bepaald geen kattepis. Een week later roepen dat er weer gereorganiseerd moet worden en personeel op straat komt te staan geruigt dan op z'n minst van een ongelukkige planning.

Hoe dan ook, KPN Mobiel kampt met te hoge operationele kosten. In combinatie met tegenvallende inkomsten dwingen dit KPN tot actie. Er moet efficienter gewerkt gaan worden en directielid Jesper Eriksen bevestigde tegenover de Financiële Telegraaf dus ook dat dit tot ontslagen zal leiden. Om hoeveel banen het gaat is nog niet bekend maar de reorganisatie is mede het gevolg van de aankondiging, in april van 2011, dat er tussen 2011 en 2015 duizenden banen geschrapt gaan worden bij KPN.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies