Meer dan 1 miljoen mobiele ING gebruikers in één jaar

Vorig artikel Volgend artikel

Gisteren was er vooral slecht nieuws rondom ING. De bank en verzekering gaat nog eens ruim 2300 personeelsleden ontslaan. Het wordt de komende jaren steeds moeilijker om nog een bank te vinden waar fysiek aanwezige personeelsleden aan de balie zitten.

Gelukkig kunnen we tegenwoordig bijna al onze bankzaken, op geld afhalen na, mobiel regelen. Het goede nieuws van ING was dan gisteren ook dat binnen een jaar al meer dan 1 miljoen klanten de Mobiel Bankieren App van de bank gebruiken.

Of dat ook weer meegespeeld heeft bij de aangekondigde reorganisatie is moeilijk te zeggen natuurlijk. Vroeger, ja, ik ben al een ruime veertiger ;-) werd de automatisering (de komst van de computer dus) regelmatig als schuldige aangewezen voor het verdwijnen van fabrieks- en kantoor-jobs. Enfin, de ING Mobiel Bankieren App wordt dus goed gebruikt en bij ING zelf zij het roerige tijden.

ING-Mobiel-bank-1-Jaar

Uit het persbericht:

Amsterdam, 8 november – De ING Mobiel Bankieren App bestaat vandaag precies 1 jaar. Afgelopen jaar is mobiel bankieren uitgegroeid tot een volwaardige betaaldienst die inmiddels door meer dan 1 miljoen klanten wordt gebruikt. Op basis van klantfeedback is de app het afgelopen jaar verder ontwikkeld om de gebruikerservaring zo optimaal mogelijk te maken. De meeste mensen gebruiken de app om hun saldo te checken, maar de ING ziet een stevige toename in het aantal klanten dat mobiel betalingen verricht. Klanten die mobiel bankieren, maken tegelijkertijd steeds minder gebruik van internetbankieren. Medio november lanceert de ING inzage in credit cards in de Mobiel Bankieren App.

Het aantal betalingen met de Mobiel  Bankieren App groeit hard. Drie maanden na de introductie werden er per dag ongeveer 40 duizend betalingen verricht, inmiddels zijn dat er zo’n 160 duizend. Sinds de lancering gaat de ontwikkeling van de Mobiel Bankieren App klantgedreven. Dit betekent dat klanten niet alleen bijdragen aan de groei, maar ook aan de ontwikkeling van de Mobiel Bankieren App. Via de feedback-knop in de app, via Twitter, Facebook, e-mail en reacties in de diverse appstores, zijn tienduizenden reacties binnen gekomen. Op basis hiervan is de app het afgelopen jaar verder ontwikkeld en zijn tal van nieuwe diensten geïntroduceerd.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies