Het leerproces van Mobiele Dataoplossing

Vorig artikel Volgend artikel

Onderzoek van media- en onderzoekbureau WishUMobile toont aan dat de inzet van mobiele dataoplossingen, zoals Personal Information Manager (PIM) oplossingen, binnen organisaties snel wordt uitgebreid met andere mobiele toepassingen. Dit zijn meestal toepassingen waarvan de toegevoegde waarde direct gelieerd kan worden aan het meest primaire bedrijfsproces, zoals oplossingen voor de buitendienst medewerker.

Bijna de helft van de organisaties denkt binnen een jaar in een nieuwe mobiele oplossing te gaan investeren.

Gebruikersorganisaties zonder "mobiele ervaring" gaven in het onderzoek aan dat de toegevoegde waarde van een mobiele dataoplossing niet inzichtelijk is. "Daar ligt een schone taak voor de aanbieders, gebruikersorganisaties mét ervaring zien die toegevoegde waarde namelijk wel" zegt Remco van Dijk, marketing manager bij WishUmobile.

Organisaties zonder mobiele dienst in huis zien 'kosten' als grootste barrière. Voor organisaties die al wel een mobiele dataoplossing operationeel hebben geldt dat niet. Zij verwachten zelfs binnen een jaar de investering terugverdiend te hebben. Deze laatste groep ziet daarentegen de complexiteit van het beheer en de beveiliging als voornaamste barrière voor het opnieuw investeren in een mobiele dataoplossing.

Het uitwisselen van ervaringen lijkt eenvoudigweg de beste manier om barrières weg te nemen. Dit werd al grootschalig gedaan op het Nationaal Mobility Event op 18 januari, waar meer dan 20 praktijk cases werden besproken en ervaringen tussen vakgenoten werden uitgewisseld.



Gerelateerde links:
Mobiele data gebruik in de lift
850 Miljoen mobiele werknemers in 2009
Zakelijk SMS gebruik in de lift
Redactie MobileCowboys

De redactie van Mobilecowboys. Wil je iets melden of vragen neem dan contact op via: redactie@mobilecowboys.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies