FIFA SMS alerts zullen domineren

Vorig artikel Volgend artikel

Het Londense mediabedrijf Visiongain heeft een onderzoek naar de opbrengsten van mobiele diensten tijdens de aanstaande wereldkampioenschappen uitgevoerd: "World Cup 2006: Scoring with mobile content and services". Zoals eerder gemeld mogen we een overvloed aan informatie, commercials en promoties met het thema voetbal verwachten. Visiongain voegt daaraan toe de promotie van 3G services. Echter, het grote geld zal naar verwachting worden verdiend met tekst-gebaseerde diensten.

Volgens de studieresultaten kan de voetbalmaand $6.35 miljard inkomsten genereren, met tekstdiensten en downloads (ringtones, logos). Spelletjes en goktoepassingen gekoppeld aan het WK zullen ook een flinke bijdrage leveren. Interactieve diensten als video messaging, clips en blog diensten zullen zeker worden gepromoot, maar beloven minder opbrengsten.

"The dynamics of the market will also contribute to the strategy chosen. Nations that have qualified for the World Cup will have different strategies available due to the merchandising opportunities opened by having the national team on board. However, visiongain believes that there are still significantly higher than normal revenues to be generated in many nations that have not qualified," zegt schrijver Adam Walkden.

Visiongain verwacht dat operators en fabrikanten van technologie zullen inzetten op het uitproberen van diverse 3G toepassingen, in een poging om meer gebruikers te werven. Vooral mobiele tv zal in alle vormen worden uitgeprobeerd.



Gerelateerde links:
Wij houden van Oranje!
Terreurdreiging: FIFA 2006 SMS marketing
WK 2006, miljarden voor telecom
Gerben Mak

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies