Android ICS (4.0) update voor de Galaxy Note onderweg

Do 10 mei 2012 13:40, Ron Smeets, 9205

Android ICS (4.0) update voor de Galaxy Note onderweg

De afgelopen weken en maanden heeft Samsung de beloofde Android ICS (4.0) update voor de Galaxy Note al enkele keren moeten uitstellen. Veel verder dan een teaser was Samsung nog niet gekomen ;-) Vandaag lijkt daar verandering in te komen.

Her en der melden verschillende Galaxy Note eigenaren, ook hier in Nederland, dat ze via Kies of OTA (via WiFi) de ICS update al ontvangen hebben.

Zelf heb ik nog geen melding gekregen op de Note die ik af en toe nog gebruik. Mogelijk dat dit te maken heeft met het feit dat ik in het buitenland vertoef of dat mijn model een review sample is. Hoe dan ook, de Android ICS upgrade voor de grootste van alle bestaande Galaxy's lijkt dus onderweg.

Mochten er al lezers, met een Note, zijn die de update ook ontvangen, en al geïnstalleerd, hebben, dan lees ik in de reactie graag jullie ervaringen.

Via (Twitter)

Reacties (95)

 

    • Bouwzer
    • Do 10 mei 2012, 15:04

    Nope nog niks te vinden


    • Sef
    • Do 10 mei 2012, 15:41

    Zowel OTA en via Kies niets.

    Toestel is aangeschaft via KPN NL


    • Jeroensaccount
    • Do 10 mei 2012, 16:29

    Ik heb nog geen melding gekregen


    • Henk
    • Do 10 mei 2012, 16:43

    Ook ik heb nog geen melding mogen ontvangen. Ik hoop dat het snel mag komen.


    • sadik
    • Do 10 mei 2012, 17:05

    Ik heb de update wel ontvangen.
    Maar ik heb nog niet zoveel tijd gehad om de nieuwe dingen te ontdekken maar naar mijn eerste oordeel is de note nog soepeler geworden.


    • Sef
    • Do 10 mei 2012, 17:12

    Sadik, heb jij de note via een provider of los aangeschaft?


    • sadik
    • Do 10 mei 2012, 17:23

    Met een abbo met telfort maar ik heb toen de code naar dtb of dbt veranderd.


    • raymond lahaije
    • Do 10 mei 2012, 17:36

    hallo, ik heb de firmware zelf erop gezet aangezien ik een custom rom erop had,is eigenlijk niet veel veranderd alleen in instellingen menu, en je kan nu batterij percentage bovenin zetten dus dan heb je een app minder nodig. alleen het nadeel van alle ics firmwares vind ik dat ze allemaal heel veel ram geheugen vergen. kijken hoe lang de batterij meegaat anders gaat gingerbread er weer op.


    • Gast
    • Do 10 mei 2012, 19:07

    Haha ik zou even wachten met de update installeren, kijk maar naar de S2 van velen, allemaal gecrasht


    • fe
    • Do 10 mei 2012, 23:15

    @ Gast

    Heb je percentages?


    • M.
    • Vr 11 mei 2012, 12:04

    Ik heb de update gisteren ook geïnstalleerd. Heb de foon ook op Dtb (Duitsland) gezet tijdje geleden. Ziet er iets anders uit. Merk niet veel van snelheidswinst. Mss met browser iets. Maar goed, het is de laatste versie, zal wel beter zijn...


    • Nick
    • Vr 11 mei 2012, 12:47

    @M hoe heb je de landcode gewisseld?


    • paul
    • Vr 11 mei 2012, 13:11

    ik ben ook wel benieuwd hoe je de landcode moet wisselen. heb nu namelijk de pro (proximus) versie en wil ook de nederlandse versie erop hebben.


    • sadik
    • Vr 11 mei 2012, 16:27

    Dat doe je als ik het goed door sterretje hekje 272 steretje plus je imeinr hekje en dan kan je het als het goed is de land code veranderen


    • paul
    • Vr 11 mei 2012, 20:36

    als ik dat doe krijg ik deze melding:
    verbindingsprobleem of ongeldige mmi-code


    • sadik
    • Vr 11 mei 2012, 21:14

    @paul dan ligt het aan je telefoon want ik heb het even voor je opgezocht en de code die ik opgaf was goed maar er is nog een andere manier via odun maar ik weet niet hoe je dat moet doen maar als je engels een beetje goed is kan je via Google de links vinden die je kan helpen.
    Als ik je hierbij kon helpen had ik dat graag gegaan.


    • sadik
    • Vr 11 mei 2012, 21:16

    @paul je kan ook nog even op xda kijken die hebben voor veel problemen een oplossing.


    • vincent
    • Za 12 mei 2012, 18:26

    @sadik, ik kom wel in het preconfig scherm met mijn landcode maar ik kan hem nergens veranderen. Weet je hier meer van?


    • Jimmy
    • Ma 14 mei 2012, 08:22

    Echt kan niet snappen waarom zo’n uitrol gefaseerd moet gaan bij Samsung. Bij Apple gaat ook alles in 1 keer. Het is nu 14 mei en nog niets te bekennen qua update hier :-s
    Dus ook maar proberen de foon op dbt proberen te zetten


    • M.
    • Ma 14 mei 2012, 13:42

    denk er wel aan dat je foon gereset wordt als je de landcode aanpast... dus alle apps opnieuw installeren... dit hoeft niet als je update naar ICS.


    • steven
    • Di 15 mei 2012, 00:33

    Ik heb ook nog niets binnen. Heb mijn note los van een provider gekocht bij de Phonehouse. Hij is dus non-branded. De update zou dus snel via KIES of OTA binnen moeten komen aangezien T-Mobile mijn toestel niet heeft gebrand. Heb je wel een branded toestel van een provider dan duurt het meestal wat langer omdat de provider eerst de software gaat aanpassen met eigen apps. Als je wilt weten of je een branded toestel hebt dan heb je een logo van een provider op je toestel of een logo in het opstartfilmpje als je je telefoon opstart nadat hij uit is geweest.


    • Hans
    • Di 15 mei 2012, 22:03

    wat is OTA ?


    • Ed
    • Di 15 mei 2012, 23:05

    @Hans
    Over The Air. Dus via 3G of wifi, in plaats van via het koppelen aan je computer.


    • steven
    • Di 15 mei 2012, 23:45

    (OTA) Over the air


    • sander
    • Wo 16 mei 2012, 11:14

    Jeej, ik heb hem net binnen gekregen!! simlockvrij toestel van gigavolt.nl


    • Thursten
    • Do 17 mei 2012, 13:16

    Hallo allemaal,

    Ik heb mijn Note via het internet besteld via Electrosky, hij is Simlock vrij, maar komt mogelijk uit de UK (Engeland), ik gebruik hem nu met mijn Vodafone abbonement.
    Denken jullie dat ik nu moet wachten tot de UK update, of komt hij gewoon met de Nederlandse mee aangezien ik hem hier gebruik en dus ook een Nederlands abbonement heb?

    Greetz.
    Thursten


    • Gerard
    • Do 17 mei 2012, 23:34

    Steven: Ik heb mijn Note enkele weken geleden ook via de Phonehouse gekocht. Ik werk op het T-Mobile netwerk. Dinsdagmorgen 15 mei kreeg ik via OTA een melding dat versie 4.0.3 beschikbaar was. Die heb ik gelijk gedownload en geïnstalleerd, maar of ik daar blij mee moet zijn? Mijn Note vertoont sindsdien wat ontstabiele verschijnselen. Werd soms nogal warm en de batterij was sneller leeg. Ook reageerde hij soms slecht op het aanraakscherm. Na een aantal keren herstarten en tenslotte de batterij enige tijd verwijderen lijkt alles wat stabieler geworden. De batterij gaat weer ruim één dag mee.(Wordt vervolgt.)


    • Rick
    • Vr 18 mei 2012, 20:48

    ik heb de update nog steeds niet ook niet via kies zit nu nog steeds op 2.3.6
    ik heb een NL galaxy note met mijn vodafone abo
    nog meer mensen die de update nog niet binnen hebben?


    • steven
    • Vr 18 mei 2012, 21:49

    Gerard,

    Mooi om te horen dat alles uiteindelijk toch nog stabieler is geworden. Zelf heb ik nog geen ervaring met ICS, simpelweg omdat hij nog niet binnen is op mijn SGN.Ik hoop dat hij snel binnenkomt. Ben benieuwd naar alle nieuwe verbeteringen.


    • Hans
    • Vr 18 mei 2012, 22:35

    @Rick : ik heb ook nog steeds de ICS niet binnen. Zit ook bij vodafone en heb de NL versie van de note.


    • Rick
    • Za 19 mei 2012, 01:27

    @Hans
    fijn om ook van jou en anderen te horen dat je de update ook nog niet binnen hebt dan weet ik dat ook weer
    ben niet de enigste
    ik heb zelfde als jou dus kwa provider en toestel mischien ligt het aan vodafone maar dan zou die het met kies dus wel moeten updaten
    S3 is ook wel mooi die zit ook al op ics
    nog effe wachten dus haha


    • Hans
    • Za 19 mei 2012, 10:04

    @Rick als ICS voor ons beschikbaar wordt wacht ik toch nog even voor het installeren toch ik wat meer feedback heb gehad. Weet je trouwens hoe je gingerbread weer terug zou kunnen zetten zonder alle apps, contacten, agenda etc. te verliezen ?


    • Rick
    • Za 19 mei 2012, 11:24

    @Hans
    ik heb een beetje lag afentoe met gingerbread daarom kijk ik er erg naar uit als ics komt want dan is mijn lag weg en alles is vloeiender heb ik van de meeste gehoord
    terug naar gingerbread kan volgensmij met kies en anders moet je hem flashen met een programma genaamd odin met de stock gingerbread firmware

    achja ik zie wel als die komt wie weet zet ik hem zelf ook wel terug naar gingerbread als het niet lekker loopt
    is zo gedaan


    • Gio
    • Di 22 mei 2012, 10:13

    @Hans
    @Rick

    Heey mannen,
    hier nog een die geen update heeft gekregen. begin nu tog wel wat ongeduldig te worden. zit er best wel lang op te wachten.

    hopelijk gebeur het deze maand of volgende maand nog.


    • Rick
    • Di 22 mei 2012, 15:41

    @Gio
    ik zit ook nog steeds te wachten
    ik check elke dag
    terwijl vrijdag komt de s3 uit en die heeft wel al android 4.0
    maar zal wel aan NL liggen haha
    ik zie wel
    nu nog even op gingerbread spelen


    • jas
    • Wo 23 mei 2012, 10:01

    23 mei en nog steeds geen update voor mij, kom op vodafone!


    • steven
    • Wo 23 mei 2012, 16:36

    Ook hier nog steeds geen update. Duurt toch langer dan ik in de eerste instantie had verwacht. Ik hoop dat het deze maand nog gaat gebeuren.


    • steven
    • Wo 23 mei 2012, 16:37

    Kom op T-mobile en Vodafone.


    • AndroidNote
    • Wo 23 mei 2012, 20:33

    hier ook geen update (Vodafone)... Heeft iemand het nog via KIES geprobeerd? Ik maandag, maar niets.


    • Rick
    • Wo 23 mei 2012, 21:00

    @AndroidNote
    kies ook geprobeerd hellemaal niks
    eerst dacht ik dat het aan mij lag
    omdat ik me note had geroot
    maar we hebben allemaal hetzelfde dus
    nog even wachten op ics
    ik check iedere dag even


    • AndroidNote
    • Vr 25 mei 2012, 13:34

    Nog steeds geen update.... Ben het echt een beetje zat!
    Het is niet zo dat mijn telefoon een update nodig heeft of dat hij niet goed werkt. Het is gewoon al zoooo lang aangekondigd dat je het inmiddels gewoon wilt hebben.

    Ik voel me brainwashed... Dont like it...


    • Rick
    • Vr 25 mei 2012, 15:35

    @AndroidNote

    i know duurt lang
    maarja als hij er volgende maand er nog niet is dan fuck zet ik hem er gewoon zelf op het is android dus alles kan erop draaien met die cortex a90 zou me niet verbazen als windows erop draait maar ik wacht nog even ik kan toch altijd nog de officiële rom terugzetten als ik wil


    • Rick
    • Vr 25 mei 2012, 23:39

    heren!
    ik heb ics android 4.0 er zelf opgezet
    gewoon de officiele die we eigenlijk nu hadden moeten hebben
    heb ik dus
    ik moet zeggen hij is SMOOTH
    echt vloeiend alles loopt veel lekkerder en sneller geen lags meer


    • steven
    • Za 26 mei 2012, 02:23

    Oke mannen, vandaag is het zaterdag de 26ste mei. Ik zou toch denken dat de update volgende week er dan eindelijk zou moeten zijn. Ook ik begin dit gedoe nu toch echt zat te worden en dat voor een update naar ICS. Ik blijf nog een week dagelijks controleren en dan is het welletjes voor wat mij betreft. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan op Samsung te zitten wachten. Klotezooi


    • Rick
    • Za 26 mei 2012, 10:34

    ik heb ICS al
    de officiele die we zouden moeten hebben
    heb hem er zelf opgezet
    draait heel soepel alles is sneller en geen lag meer ik hou jullie uptodate of ik nog problemen heb enzo


    • Alfons
    • Za 26 mei 2012, 17:12

    Waar heb je die officiële rom vandaan? Kun je die er gewoon met odin op zetten? Ook als mijn telefoon nog niet niet is geroot?


    • Rick
    • Za 26 mei 2012, 19:08

    @Alfons
    gewoon gedownload van een forum waar alle stock/officiele roms staan
    en met odin geflasht gingerbread stond er ook gedownload mocht ik terug willen
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1424997
    moet je even naar beneden scrollen zie je ze allemaal staan ics moet je de 1e nemen Open German die is internationaal dus ook nederlands
    en dat is dus de rom die wij nu zou moeten hebben


    • Hans
    • Zo 27 mei 2012, 13:56

    @Rick

    hmmm heb even je linck gevolgd maar je moet er voor betalen. Wacht ik nog maar even op de officiele versie. Verder is het me een raadsel hoe je ueberhaubt software kunt downloaden met "Kies-air". kan daar geen enkele optie vinden om iets te downloaden, wat ik alleen kan is data tusen komputer en note op en neer laten gaan. Wat updates betreft velang ik wel weer terug naar mijn BB maar dat is ook enige reden


    • Hans
    • Zo 27 mei 2012, 13:58

    en als ik rechtstreeks op de note naar software update en dan bewerken doe heb ik og nooit enige update binnen gekregen !!!!!


    • Rick
    • Zo 27 mei 2012, 14:09

    @hans
    Ervoor betalen? Nou nee hoor ik heb er niet voor betaald waarschijnlijk.heb je op iets anders geklikt
    Mocht je hem nog willen dit is ook een.goede link http://www.hotfile.com/dl/155490069/c7932d4/N7000XXLPY_N7000OXALPY_DBT.zip...
    Dan naar hotfile klik op reguliere download even wachten en je download gaat starten

    Ik ben zelf ook.nog een.beetje kijken of deze rom lekker.loopt kan.ook zo.zijn dat ik hem zo trrug zet mocht het me niet bevallen als de officiele uitkomt dan.flash ik.die.ook wel.denk.ik


    • steven
    • Zo 27 mei 2012, 16:32

    Rick: Om software te downloaden gebruik je geen Kies Air maar een programma dat KIES heet. Deze software kun je gratis downloaden via de site van Samsung Nederland. Deze software zet je op je computer en je sluit je SGN via je data kabel aan je computer vast en dan checkt hij vanzelf of er een updateis. Voor alle duidelijkheid, dit is een ander programma dan Kies Air namelijk het programma KIES.


    • Rick
    • Zo 27 mei 2012, 17:22

    @steven ik had kies maar die.zegt dat ik.up to date ben
    Ik.heb mijn note geflasht met odin.dus ik.heb ics er zelf opgezet kies valt tegen is niet zon goed programma

    Dus ik heb ics nu op mijn note


    • steven
    • Zo 27 mei 2012, 19:45

    Klopt je bent nu up to date, maar als ICS uitkomt geeft hij aan dat er een nieuwe firmware beschikbaar is. We zitten allemaal op dit moment te wachten totdat Samsung de nieuwe firmware ICS aanbied aan haar klanten. KIES is een goed programma alleen ICS is nog niet beschikbaar voor een hoop SGN toestellen in Nederland, nog even geduld dus.


    • Jimmy
    • Wo 30 mei 2012, 08:05

    Jaaaaaaaaaaaaaa hij is er hoorrrrrrrr!!!!!! Deze achtend binnengehaald op mn Vodafone Samsung Note!


    • sef
    • Wo 30 mei 2012, 08:09

    ik kreeg ook een ota melding vanmorgen.
    Was blij verrast!

    Ik zit bij kpn.


    • Hans
    • Wo 30 mei 2012, 08:34

    ik heb nog steeds geen android 4 binnen gekregen :-((( Ga Vodafone maar eens bellen !!


    • Hans
    • Wo 30 mei 2012, 08:39

    @ steven jij schreef het volgende "steven Sun 27 May 2012, 16:32
    Rick: Om software te downloaden gebruik je geen Kies Air maar een programma dat KIES heet. Deze software kun je gratis downloaden via de site van Samsung Nederland. Deze software zet je op je computer en je sluit je SGN via je data kabel aan je computer vast en dan checkt hij vanzelf of er een updateis. Voor alle duidelijkheid, dit is een ander programma dan Kies Air namelijk het programma KIES."

    probleem is dat mijn SGN geen connectie kan maken met KIES via de USB kabel (heb een iMAC). Het lukt wel met Kies-air maar in dat programma zit helemaal geen optie om software te updaten. Iedereen verteld hier dat ze android 4 binnen hebben gehaald OTA, dat is dan toch niet met KIES via USB kabel. Snap er niets meer van !!! Hoe kom ik nu aan android 4 op mijn SGN ??????????


    • AndroidNote
    • Wo 30 mei 2012, 08:57

    Yes!!! Zette een halfuur geleden mn Note aan en de update is er hoor! (Vodafone).


    • steven
    • Wo 30 mei 2012, 14:55

    Beste Hans,

    Ook ik heb een Imac. Ga naar de site van Samsung Nederland en download gratis de software die KIES heet, dus niet KIESAIR. Op de site van Samsung hebben ze verschillende versies, een voor de pc en een voor de Imac. Na dat je de software op je Imac hebt gedownload open het programma KIES op je Imac en sluit via je USB kabel je SGN aan en druk op het icoontje update checken in het programma KIES. Als er op dit moment een update voor jou beschikbaar is gaat hij vanzelf updaten. Je kan ook proberen om via je telefoon in het menu "over de telefoon" even checken of er een OTA update is. Check het iedere dag via KIES en OTA en ik weet zeker dat jij snel je update hebt. Hou er wel rekening mee dat je wel moet wachten tot dat je provider de update goed keurt en vrij geeft.


    • steven
    • Wo 30 mei 2012, 14:59

    Eindelijk na 5 maanden wachten is hij er dan, de zoete smaak van ICS. Ik moet zeggen dat het een groot verschil is tussen 2.3.6 en 4.0.3. Het loop allemaal veel soepeler, andere menu’s, vormgeving, andere animaties en ook wat nieuw apps. Ben er blij mee en ik hoop dat iedere SGN bezitter snel ook de update binnen heeft. Zelf heb ik mijn SGN bij de Phonehouse unbranded gekocht en dan een abo bij T-Mobile genomen. De update niet OTA maar via KIES binnen gehad.


    • Rick
    • Wo 30 mei 2012, 16:04

    ik draai nu al 3 weken op ics
    hij draait soepel en lekkerder dan gingerbread
    ben nog wel aan het uitzoeken of accu langer mee gaat


    • Rick
    • Do 31 mei 2012, 23:36

    ik vind deze ics beetje traag geworden het komt ook door the touchwiz launcher heb ik gemerkt er zijn trouwens veel snellere roms voor de note zoals CyanogenMod 9 is 1 van de beste en dan draait je note niet op 1.4 maar op 1.8 GHZ en alles is veel sneller


    • Hans
    • Za 2 jun 2012, 01:05

    @steven.

    Het programma KIES (Mac versie) wat ik nu gebruik in combinatie met de USB kabel heb ik de samsung site gedownload. Probleem is dat als ik mijn SGN aansluit via de USB kabel het programma maar blijft zoeken naar mijn SGN (connecting icontje blijfy ronddraaien). Hij kan gewoon weg geen verbinding krijgen met mijn SGN. Is er ergens nog een instelling in SGN die verkeerd staat (USB poort die dicht staat, noem maar een dwarsstraat). Ook al zou het programma Kieswerken ik zie nergens een optie in de menues staan met zoeits als "check voor updates".
    Via "alles over mijn telefoon", "bewerken updates" krijg ik altijd de mededeling dat mijn SGN up to date is ( bij instellingen zie ik dat er nog steeds Gingerbread op geinstalleerd staat). Erg vreems allemaal waarom de ene vodaphone klant wel al ICS krijgt aangeboden en de andere klant niet !!! Het is nu 2 juni en nog steeds geen ICS :-((((((

    Is er al concensus of ICS nu een verbetering is of niet. Wil niet dat mijn SGN langzamer wordt.




    "Beste Hans,

    Ook ik heb een Imac. Ga naar de site van Samsung Nederland en download gratis de software die KIES heet, dus niet KIESAIR. Op de site van Samsung hebben ze verschillende versies, een voor de pc en een voor de Imac. Na dat je de software op je Imac hebt gedownload open het programma KIES op je Imac en sluit via je USB kabel je SGN aan en druk op het icoontje update checken in het programma KIES. Als er op dit moment een update voor jou beschikbaar is gaat hij vanzelf updaten. Je kan ook proberen om via je telefoon in het menu "over de telefoon" even checken of er een OTA update is. Check het iedere dag via KIES en OTA en ik weet zeker dat jij snel je update hebt. Hou er wel rekening mee dat je wel moet wachten tot dat je provider de update goed keurt en vrij geeft."


    • steven
    • Za 2 jun 2012, 01:24

    Hans,

    Ik krijg meestal pas verbinding met kies na 3 of 4 kier opnieuw mijn SGN met USB te verbinden. 9 van de 10 keer blijft het icoontje draaien en zoeken naar verbinding. KIES is nu eenmaal niet zo'n best programma. Mocht je toch verbinding krijgen dan kan je daarna in het menu van kies, boven aan in het menubalk kiezen voor (HULPMIDDELEN en INSTELLINGEN VOOR FIRMWARE UPDATE). Deze keuze vind je op de zelfde plek op beeldscherm waar normaal staat Archief, Bewerken, Weergave, Geschiedenis enz...

    Mocht dat niet lukken kies opnieuw downloden of opzoek gaan naar een pc inplaats van een imac en kies downloaden. STERKTE laat even weten wanneer je ICS hebt.

    Groet Steven


    • Rick
    • Za 2 jun 2012, 13:52

    Kies is echt kut niet gebruiken
    gewoon flashen met odin


    • Hans
    • Za 2 jun 2012, 15:09

    @steven,

    Vandaag kreeg ik het bericht OTA dat ik ICS kan downloaden. Ik heb het nog niet gedaan. Kun je me vertellen wat er gewist wordt als ik ICS er op zet. Hoe kan ik contacten, agenda etc. even ergens opslaan buiten de telefoon en dan na de ICS update er weer opzetten (voor de zekerheid). Worden apps ook gewist ?


    • steven
    • Za 2 jun 2012, 16:47

    Hans,

    Goed om te horen dat je een update via OTA beschikbaar hebt. Nee apps worden niet gewist, maar er is wel een kans dat je al je telnr kwijt raakt. Daarom is het wel handig om voor dat je een OTA doet even vanuit de playstore MyBackup te downloaden. Verder kan ik je vertellen dat de meeste mensen van mening zijn dat ICS je SGN langzamer maakt. Ik deel die mening ook, echter de gratis lancher Apex maakt je SGN nog sneller dan dat hij was voor de update van ICS. Apex met ICS 4.0.3 is echt ongeloofelijk snel en biedt veel meer mogelijkheden dan Toutchwiz en ICS. Apex is alleen beschikbaar voor android 4.0.3. Als je een lagere versies hebt kan je hem niet downloaden. Zou het zeker proberen en de tijd nemen om het te leren want er zijn heel erg veel mogelijkheden met deze launcher. Zelf gebruik ik Youtube als hulpmiddel om alles te leren over Android en apps.


    • Hans
    • Za 2 jun 2012, 23:15

    Hoi Steven,

    bedankt voor de info maar ik heb nog
    wat aanvullende vragen want ik ben een leek op gebied van electronika en al wat ouder.

    1. Als ik MyBackup gebruik waar zet hij de back-up dan neer?

    2. Kan ik naast de contacten ook mijn agenda backup-en ?

    3. Als ik via OTA android 4.0,3 installeer wordt dan niet automatisch Touchwiz mee geinstalleerd ? Ik begrijp dat Apex een vervanger is voor Touchwiz. Als ik Apex installeer (ook beschikbaar via playstore ?) interefereert het dan niet met touchwiz m.a.w. moet eerst Touchwiz er niet af voordat ik Apex erop zet ?


    • Hans
    • Za 2 jun 2012, 23:28

    Heb Mybackup gevonden maar backup of alleen maar programma's mogelijk niet van contacte en agenda. Is daar een ander programma voor ?


    • Hans
    • Za 2 jun 2012, 23:33

    Ok backup van contacten en calender heb ik gevonden in Mybackup.

    "Apex launcher" kan ik niet vinden in play store.


    • Hans
    • Za 2 jun 2012, 23:57

    Ik lees op google dat de APEX launcher niet compatible is voor de SGN !!!!


    • steven
    • Zo 3 jun 2012, 02:03

    Hoi Hans,

    Als je je SGN update naar 4.0.3 blijft Touchwiz gewoon op je SGN. TW wordt niet vervangen. Alleen de Samsung galaxy S3 heeft de nieuwste versie van TW. De note blijft ondanks de update naar 4.0.3 haar huidige versie van TW behouden. Apex kan niet draaien op 2.3.6 de huidige versie van Android. Apex kan alleen draaien op ICS 4.0.3.
    Als je na de OTA Apex installeert vervangt hij de schil die TW heet. Dat betekend niet dat TW weg is, nee hij draait in de achtergrond. Je kan op elk moment wanneer jij dat wilt dmv 1 druk op een knop weer TW laten draaien. Je kan als je wilt wel meerder Launchers (TW, Apex , Go Launcher x )enz.. installeren en draaien welke jij wilt zonder dat je TW verliest. Apex launcher vind je alleen in de play store als je SGN op 4.0.3. draait.

    Je maakt het wel spannend voor mij. Ben benieuwd of alles gaat lukken. Als je klaar bent met installeren van alles type op Youtube ( ICS voor de SGN of Apex launcher voor ICS. Je vind dan een hoop filmpjes die je goed kunnen begeleiden in het optimaal instellen van en werken met je SGN.
    Ik hoor wel hoe het afloopt.


    • steven
    • Zo 3 jun 2012, 02:08

    Hans,

    Ik blijf voorlopig op deze site bereikbaar tot jij alles in orde hebt. Sterkte en veel plezier.


    • Hans
    • Zo 3 jun 2012, 11:39

    Hoi Steven,

    Ik heb nu ICS geinstalleerd maar nu is mijn note niet meer bruikbaar. Alles gaat heel erg langzaam, scrollen gaat schokkerig (niet meer vloeiend echt onbruikbaar), the backup die ik had gemaakt op de externe SD card is gewist :-( Hoe kan ik weer terug naar gingerbread ????


    • Hans
    • Zo 3 jun 2012, 11:45

    ook niet van alle applicatie ondanks dat ze geinstalleeerd zin is het icoontje te zien dus opstarten van app. is niet meer mogelijk. Wat een telleurstelling dat ICS. Zo erg langzaam en het werkt gewoon weg niet. Gingerbread was feillos, supersnel. APEX launcher app can ik nog steeds niet vinden in de play store


    • Hans
    • Zo 3 jun 2012, 11:48

    ook de responsiveness van het touchscreen is heel erg slecht geworden ik moet lang en soms meerdere malen op een iccontje drukken voordat er wat gebeurt. IS ICS wel bedoeld voor de Note ??????? Ok geen enkel spoor van de premium suite ??????


    • Hans
    • Zo 3 jun 2012, 11:53

    "screen off" app onzichtbaar (ook na wissen en opnieuw installeren), Mybackup werkt niet meer, etc. etc.


    • Hans
    • Zo 3 jun 2012, 12:42

    Skype start niet meer op. App gewist en geprobeert skype op nieuw te installeren maar na 20% van het downloaden stopt het downloaden. Lees ook dat dit Skype problematisch is op de Note met ICS


    • steven
    • Zo 3 jun 2012, 21:18

    Hoi Hans,

    Klinkt niet goed wat je me nu allemaal vertelt. Ik ga er hier wel even vanuit dat tijdens de update alles goed is gegaan en dat jouw telefoon nu daadwerkelijk aangeeft dat hij draait op 4.0.3

    Als ik jou was dan zou ik mijn SGN terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dit doe je via het menu systeem instellingen. Als je dat gedaan hebt is je telefoon weer zoals de eerste dag toen jij hem kreeg alleen nu met ICS 4.0.3 en natuurlijk niet met 2.3.6. Je verliest wel al je apps maar die kan je natuurlijk weer van de playstore halen. Ik denk dat na het terug zetten naar fabrieksinstellingen je telefoon weer goed loopt.

    Ik heb even gekeken in de playstore en als je Apex intypt je gewoon Apex in de Playstore vind. Snap dan ook niet echt waarom jij hem niet kan vinden. Zelf heb ik na de update ook mijn telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen en Apex geinstaleerd en mijn telefoon loopt nu beter dan ooit. Je bent niet de enige met deze klachten. Ik denk dat je dit moet doen.

    -S note is vernieuwd en daar zitten de nieuwe premium diensten in. Kijk even in de app S-note.

    -Tevens via Samsung apps kun je My Story downloaden.
    Dus niet via de playstore.

    -De nieuwste Angry Birds staat in de playstore.

    Dit is wat Samsung ons belooft heeft in haar reclame en ook heeft geleverd.

    Ik hoop dat dit help. Ik hoor het wel.


    • Rick
    • Zo 3 jun 2012, 21:19

    mensen niet met custom roms kloten
    gewoon lekker de officiele updaten als hij daarom vraagt verder nergens aan zitten

    mijn note is gebrickt/kapot


    • Hans
    • Ma 4 jun 2012, 10:01

    @Rick

    Dit is de officiele update. Daarom heb ik juist nu pas ICS op mijn note. Is echt slecht dagelijks zit de note wel 2 a 3 keer muur vast. Enige oplossing is dan hem weer te herstarten. Ook is hij erg langzaam geworden. Flash werkt niet meer. Veel apps werken niet meer, enkele wel als ik ze opnieuw installeer. Met Gingerbread heb ik nog nooit een probleem gehad, super snel, nooit een vast loper. Kan iemand mij nu vertellen wat de meerwaarde van ICS is????????? Met GB kon ik hetzelfde alleen veel stabieler en veel sneller. Hoe kan ik weer terug naar GB zonder agenda/contacten kwijt te raken. Het is erg vervelend dat je contacten/agenda niet kunt synchroniseren met in mijn geval entourage mail programma op de iMac. Met kies-air kun je op de pc alleen zien wat er in je telefoon staat maar je kunt de contacten /agenda niet VAST in je PC krijgen. WERK AAN DE WINKEL MR. GOOGLE EN SAMSUNG !!!!


    • Hans
    • Ma 4 jun 2012, 10:12

    @Steven

    Ja in "over het toestel" staat versie 4.0.3.
    Waar ergens vind ik "systeeminstellingen"
    Ben als de dood dat ik contacten en agenda verlies. Hoe kan ik dat voorkomen. Mybackup helpte niet toen ik naar ICS ging want de externe sd werd toch gewist. Kan ik agenda/contacten niet buiten de telefoon ergens opslaan en dan weer terug naar de telefoon krijgen en hoe doe ik dit. Wil terug naar Gingerbread.


    • Hans
    • Ma 4 jun 2012, 10:37

    als ik naar "Samsung app" ga en vervolgens "zoeken" kan ik niet eens iets intypen daar het toetsnbord niet werkt. Dit heb ik ook in vele andere applicaties !!!!!


    • Hans
    • Ma 4 jun 2012, 11:28

    nu is in elke app mijn toetsenbord weg dus kan niets meer ingeven !!!!!!!


    • barney
    • Ma 4 jun 2012, 15:35

    Ik heb een Galaxy note via belsimpel aangeschaft.Het toestel komt waarschijnlijk uit Tjechië. Moet ik wachten op de nieuw firmware, als het in dat land ook beschikbaar is?


    • Rick
    • Ma 4 jun 2012, 15:51

    @Hans
    ik had het juist andersom bij mij werkte ics veel beter de browser ook alles was soepeler
    weer terug naar GB?
    dan moet je de stock rom downloaden van gingerbread en dan met odin flashen dan heb je hem weer;)


    • steven
    • Di 5 jun 2012, 00:31

    Hans,

    In de menu knop vind je systeem instellingen. In systeeminstellingen vind je back-up maken en terug zetten.

    In systeem instellingen vind je Standaardgegevens herstellen. Let wel als je dat doet je alle apps, paswoorden kwijt bent. je moet alles weer invoeren maar misschien zorgt dat er wel voor dat ICS beter loopt.

    Terugzetten naar 2.3.6 vergt een download van een stock rom en dan met odin flashen. Zou ik niet doen heb er ook geen verstand van omdat ik geen voorstander ben van flashen en roms.

    Jeetje Hans de nieuwste android versie ICS werk geloof ik niet echt voor jou. Snap niet waarom. Je hebt hem gewoon goed gedownload. In over het toestel staat gewoon versie 4.0.3. Het enige wat je nu nog kan doen is gewoon Apex Launcher uit Play store halen, of terugzetten naar fabrieksinstellingen zodat je weer een schone telefoon hebt. Je kan je Telnr en agenda afspraken op papier opschrijven en dat later weer handmatig invoeren. ALS IEMAND EEN BETER IDEE HEEFT LAAT HET EVEN AAN HANS WETEN.


    • Nick
    • Di 5 jun 2012, 16:02

    Heeft iemand anders ook problemen met de Wifi? Heb officiele Vodafone Rom via Kies. Verbinding valt om 2 seconden weg, maakt weer verbinding en valt dan weer weg enz. Heb er al aantal dingen over gelezen maar nog geen oplossingen. Erg vervelend op deze manier. Heb het op meerdere Wifi's.

    Tevens een vraag over de battery sync. Ik heb 2 accu's, zou ik dan 2 keer de sync procedure moeten uitvoeren?


    • Hans
    • Do 7 jun 2012, 16:37

    Ik lees nu op droplet dat de enige echte Samsung versie van ICS code XXLQ2 heeft. In mij toestel staat als baseband-versie N7000 XXLPT. Betekent dit nu dat ik toch niet de officiele versie heb geinstalleerd en ik daarom zoveel problemen heb. De huidige versie is OTA aangeboden dus als update dus ging ervan uit dat het de officiele was. Was ook de enige die werd aangeboden. Weet iemand waar ik de XXLQ2 versie kan downloaden en kan ik die dan gewoon over de huidige versie installeren ??????

    Wie o wie weet hier meer van en kan mij helpen.


    • steven
    • Do 7 jun 2012, 16:48

    Hans,

    Het spijt me om te zeggen maar je hebt wel de juiste versie. De meeste mensen hebben baseband-versie N7000XXLPT. Dit is ook mijn versie op mijnSGN.

    Je zou natuurlijk ook terug naar de winkel kunnen gaan en zeggen dat je een software probleem hebt en vragen of zij jou toestel terug naar Samsung willen sturen zodat ze een nieuwe versie kunnen installeren of een nieuw toestel willen geven.

    Het is niet jouw schuld dat het toestel niet goed loopt. Hans je hebt gewoon de juiste, goede versie op je SGN staan. Dus laat Samsung het voor jou oplossen.


    • Juri
    • Vr 8 jun 2012, 11:02

    Ik heb nu 2 dagen ICS op de note. Ook ik heb een aantal vastlopers gehad. En de tekstinvoer valt af en toe weg. Verschillende apps geven het op en worden geforceerd gestopt. En ik heb fliq agenda met missing sinc voor de Mac. Deze werkt helemaal niet meer. Ik moet zeggen dat er leuke dingen in ICS zitten maar GB werkte beter.


    • Wevenhuis
    • Ma 11 jun 2012, 21:04

    Zo te lezen is ICS niet per se ideaal voor de samsung note. Nu twijfel ik of ik het moet downloaden. Ik wacht nog even. Ik heb trouwens windows 7 en heb kies gedownload. Ik krijg een melding dat ik met mijn galaxy note met kies niet kan upgraden. Wat moet ik doen om dit wel voor elkaar te krijgen?

    Alvast bedankt.


    • ann
    • Wo 13 jun 2012, 13:39

    lees op internet consumentenbond ed
    of op facebook bijna iedereen heeft problemen na update
    zo ook ik
    mn galaxy note deed het perfect na update batterij gaat 5 uur mee en te word erg warm
    app lopen vast
    reageert niet lekker
    3g valt weg
    er moet een fix komen

    het enige voordeel is dat je ongebruikte apps die standaard erop staan uit kan zetten

    ergste vind ik accuu het is echt niet normaal


    • Sjaak
    • Ma 18 jun 2012, 08:42

    Je gebruikt te veel komma's


    • ann
    • Ma 18 jun 2012, 10:34

    punt komma uitroepteken vraagteken
    Vrouw he pfff

Reageren