Het nieuws van de MCA 2012

Vorig artikel Volgend artikel

Op de Mobile Convention Amsterdam hebben tientallen sprekers vandaag een presentatie gegeven over diverse vlakken van mobiel. Wat opviel is dat in veel presentaties vaak dezelfde onderzoekscijfers over mobiel gebruik en bezit werden gebruikt.

Op twitter kwam de suggestie om het presenteren van mobiele groeicijfers maar te verbieden en direct tot de kern te komen. Ik moet toegeven dat veel presentaties niet vaak niets nieuws brachten en dat we veel al eens eerder is gepubliceerd. Door het 'snelle internet' is het uiteraard lastig om op een event nog iets nieuwswaardigs te brengen en heb je op een groot congres als het MCA te maken met een zeer breed publiek waar het kennisniveau divers is. Toch was er wel wat nieuws te brengen.

Een korte opsomming:

  • Mobiel bankieren werd bij ABN AMRO afgelopen maart meer en intensiever gebruikt dan internetbankieren op het vaste web. Het mobiel bankiergedrag is ook veel intensiever dan op de PC.
  • Rabobank en ABN AMRO gaan vanaf deze zomer (eindelijk) de mobiele versie van IDEAL aanbieden
  • Sanoma is op zoek naar een manier om het nieuws van NU.nl ook aan automobilisten te kunnen voeren terwijl ze autorijden.  Het is nog niet bekend hoe ze dit gaan uitrollen.
  • De advertentie inkomsten uit de mobiele markt zijn nog beperkt en liggen voor Sanoma Media onder de half miljoen per maand. Vorig jaar was dit 2 ton en dit jaar willen ze wederom de verdubbelaar inzetten
  • De winnaar van de Mobile Marketing & Media Awards 2012 zijn: Ziggo (Best Mobile Platform Publishers), TVGids.tv (Publieksprijs), iPawn (Best Platform Consumers), Shell (Best Mobile Business Solution), Vodafone (Best Mobile Advertising Campaign).
  • Google heeft in Nederland GETMO gelanceerd (Zie artikel van MC Chris)
Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies