Nieuwe firmware voor de HTC One X beschikbaar

Do 19 april 2012 15:40, Ron Smeets, 15170

Nieuwe firmware voor de HTC One X beschikbaar

Toen ik enkele weken geleden mijn HTC One X ontving bleek kort na de publicatie van mijn review dat er nogal een verschil zat tussen de accuprestaties van mijn exemplaar (met firmware 1.27.xxx) en die van sommige winkelversies (met firmware 1.26.xxx).

In een speciale 'accu update' van mijn review heb ik de verschillen toen toegelicht. Welnu, iedereen die in de tussentijd een HTC One X gekocht heeft en problemen ondervindt met een snel leeglopende accu kan het toestel nu updaten naar firmware 1.28.xxx, nog een nieuwere versie dus.

Daarin zouden in ieder geval de accuproblemen verholpen moeten zijn. Ik heb mijn One X vlak voor de publicatie van dit artikel ook ge-update en zal jullie de komende dagen op de hoogte houden van mijn ervaringen, en de verschillen tussen firmware 1.27.xxx (die dus 'overgeslagen' is voor de 'winkelversies') en 1.28. Mochten er al lezers zijn die de nieuwe firmware, sinds gisteren beschikbaar, geinstalleerd hebben, reageer dan vooral even en laat weten of de accuprestatie nu inderdaad beter is.

HTC-One-X-Update

Reacties (11)

 

    • Peter Mulders [website]
    • Do 19 apr 2012, 16:18

    Sinds vanochtend met update. Verbruik van scherm zakte van normaal zo'n 58% naar 31%, maar ondertussen is dat alweer 55%. Toch het idee dat de accu langzamer leeg raakt. Misschien wel placebo-effect..


    • Bart Jeroen Jansen
    • Do 19 apr 2012, 20:55

    Doorgaans hebben dit soort updates pas effect na een paar powercycles.


    • Philbert
    • Di 24 apr 2012, 11:22

    @Bart Jeroen: heb je daar een verklaring voor?
    Het lijkt mij dat batterij duur verbeteringen bereikt worden door beter scherm management en efficiëntere software. Wat is dan het verband met power cycles?


    • DannyR
    • Di 24 apr 2012, 20:41

    Hoelang duurt de installie van de update? Heb de telefoon net binnen en ben meteen gaan update maar hij is nu al ongeveer een half uur bezig.


    • Peter Mulders
    • Di 24 apr 2012, 20:43

    @DannyR Bij mij net iets langer dan dat. Als het over een halfuur nog niet klaar is kan je overwegen 10 seconden de aan/uit knop tegelijk met de volume down knop in te drukken om hem uit te zetten en het dan opnieuw te proberen.. Good luck!


    • Dannyr
    • Di 24 apr 2012, 21:20

    @peter Bedankt voor de info. Hij bleef maar bezig en toen ik hem van de lader haalde starte hij opnieuw op. Even in het menu bij de firmware info gekeken en de update blijkt er op te staan!
    Gr Danny


    • Hans Z
    • Za 28 apr 2012, 19:45

    @Dannyr: nooit het toestel opladen tijdens een update, dat veroorzaakte je probleem. Beter eerst opladen tot minimaal 70% en dan de update.


    • Hans Z
    • Za 28 apr 2012, 19:45

    @Dannyr: nooit het toestel opladen tijdens een update, dat veroorzaakte je probleem. Beter eerst opladen tot minimaal 70% en dan de update.


    • Jp
    • Ma 16 jul 2012, 21:49

    Ik ben ook in het bezit van een htc one x. Mijn batterij loopt gewoon zienderogen leeg als ik mij internet aan doe en ga surfen. Zeker 1% per minuut. Ik vraag me af hoe dit kan? Ik bedoel, je test toch je producten voordat je ze gaat verkopen? En waarom loopt mijn batterij zo snel leeg? Foute processor? Klote batterij? Iets niet goed aan het moederbord? Software probleem? Samsung s3 heeft hier geen last van en toch ook een groot scherm. iPhone 4s heeft hier ook geen last van, wel een kleine scherm... Iemand tips, ideeën wat ik kan doen? Terug naar htc...


    • Marc
    • Vr 11 apr 2014, 18:00

    ik heb een htc One X.
    Maar ik kom niet meer in het telefoon menu. Als hij reboot kom ik telkens weer in philz touch 5 programma terecht.
    Wie kan mij helpen met een nieuwe instalatie van de hele HTC?
    omgeving Eindhoven


    • Peter Mulders
    • Vr 11 apr 2014, 18:47

    @Marc Je kan de software opnieuw installeren door je toestel uit te zetten en dan tegelijk de power-button en de volume-down button in te drukken, daarmee kom je in de bootloader. Met de volumeknoppen kan je omhoog en omlaag door de opties. Ga naar fastboot en klik op de powerknop. Daar kan je klikken op factory reset. Je bent wel alle data en apps op je telefoon kwijt..

Reageren