Update Nokia N9 beschikbaar

Di 6 maart 2012 17:41, Marc Wielaert, 13043

Update Nokia N9 beschikbaar

Ik kan me inmiddels nauwelijks een voorstelling meer maken hoe het er op de Finse burelen van Nokia uit zal zien, maar het moet een ongekende gemotiveerde bedrijvigheid zijn. Vandaag komt het nieuws naar buiten dat Nokia ook de fameuze - maar hier nooit officieel uitgebrachte - N9 update naar de langverwachte versie PR1.2. Dat meldt Nokia zelf vol trots op het eigen blog Nokia Conversations

Op dit moment heb ik de Nokia N9 even niet bij de hand, maar zal het toestel zeer binnenkort opstarten om de update waar ik al een tijdje naar uitkijk te installeren. Voor nu kan ik niet meer doen dan de bezitter van de N9 verwijzen naar het blog van Nokia. Enjoy!

Nokia-N9-group

Reacties (11)

 

    • razhim
    • Di 6 mrt 2012, 18:43

    Perfecte smartfoon. Met stevig nederlands tintje want klomptek.com heeft de device lock ontwikkeld en daar trackandprotect aan toegevoegd.


    • BU
    • Di 6 mrt 2012, 19:21

    Er zitten wel meer Nederlandse tintjes aan.... ;-)

    Marc, de sfeer is voorzichtig opgewekt, vooral na MWC is iedereen vol goede moed en mooie plannen. Ik merk dat de mensen meer geloof hebben in de nieuwe koers dan een jaar geleden. Kom maar 's een bakkie doen als je toevallig in Helsinki bent.


    • Sianto
    • Di 6 mrt 2012, 19:52

    leuke update, brengt mappen. maar misschien zou ik niet updaten, want android 4 is bijna klaar voor deze toptelefoon


    • MC Marc Wielaert [website]
    • Di 6 mrt 2012, 22:17

    Ondertussen krijg ik de update hier (nog) maar niet binnen. Misschien behoort Nederland tot de laatste landen waar de update uitgerold wordt, omdat het toestel hier nooit officieel verschenen is. Iemand hier al betere ervaring?

    @BU, bakkie doen, graag. Als het in de middag maar schuimt ;-)


    • BU
    • Di 6 mrt 2012, 22:58

    Nee joh, die Finnen tappen hier van die platte biertjes, zonder schuim. Sorry. Maar ze smaken verder wel okay natuurlijk (mag ook wel, voor dat geld)


    • spyder
    • Di 6 mrt 2012, 23:29

    Tevens is Flashplayer beschikbaar voor dit toestel in de Nokia Store. Dit is te gebruiken met de Firefox browser. Deze update en Flashplayer maken de N9 nog meer 'af'.

    @sianto Het lijkt me echt helemaal niks om Android te gebruiken op de N9. Het toestel is gemaakt voor MeeGo en dit OS werkt het beste voor dit toestel.


    • Bart
    • Wo 7 mrt 2012, 08:37

    @Marc Wielaert
    Update heeft niet alleen te maken met waar je de N9 hebt gekocht. Is afhankelijk van de firmware regiocode die er op geïnstalleerd is.Ik heb de vorige update van Navifirm gehaald en gekozen voor de Central Europe versie. Ik was vorige week maandag als 1 van de eersten aan de beurt.

    Heb het idee dat het toestel na de update nog beter presteert. Loopt een stuk soepeler, minder haperingen. De Twitter en Facebook notifications op het homescreen zijn leuke toevoegingen. De e-mail die nu threaded wordt weergegeven is ook heel handig. Daarnaast hebben de fonts een opfrisbeurt gehad. Berichten e.d. lezen zo veel prettiger, minder gedrongen. Ook veel camera aanpassingen. Nog niet veel van uitgeprobeerd. Zag dat je bij de video instellingen nu ook filters kunt toepassen. Cool, bij de foto's levert het levendig filter hele mooie kleuren op. O ja, nog continue sluitermodus... En last but not least, text copy & paste al over the place!
    Ik ben nog steeds blij dat ik voor de Nokia N9 heb gekozen. Het toestel wordt met elke update beter!


    • sygys
    • Wo 7 mrt 2012, 10:07

    Deze regiocode is te veranderen btw waardoor je kunt kiezen voor een code die als eerste aan de beurt is. hierdoor heb je in het vervolg alrijd als eerste de update


    • MC Marc Wielaert [website]
    • Wo 7 mrt 2012, 10:10

    @Bart
    Interessant, thanx
    @Sygys
    En hoe wijzig je die regiocode?
    #nooitteoudomteleren ;-)


    • Bart
    • Wo 7 mrt 2012, 10:38

    @Marc

    Kijk hier maar eens voor meer details over hoe je een andere versie kiest. Als je echt ongeduldig bent helpt dit wellicht! http://blog.makesyouhappy.org/?p=202

    Ik heb met de vorige update overigens niet de Central Europe versie maar de BENELUX BLACK 64GB geflashed.


    • Sfu
    • Wo 7 mrt 2012, 20:38

    Ik heb inmiddels de witte Nokia N9.
    Heb net geupdate naar PR1.2
    van maar liefst 1.2GB

    Dat zijn een heleboel veranderingen!

    maargoed ik ben blij. Moet nog even spelen enzo maar alles zal vast wel goed zijn. Had er namelijk nog niets op staan.

Reageren